/
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

اذعان آمریکا به ناتوانی در شناسایی خریداران نفت ایران

معاون وزیر انرژی آمریکا با اذعان به ناتوانی کشورش در شناسایی خریداران نفت ایران گفت: اگر این افراد شناسایی شوند، خزانه‌داری آمریکا آنها را مجازات می کند. سوالاتی وجود دارد که چه کسی در چین نفت ایران را میخرد. آیا دولت چین است؟
کد خبر : ۲۱۱۱۵
به گزارش نبض نفت  به نقل از رویترز، یک مقام ارشد انرژی آمریکا گفت شرکت‌های نفت چینی مثل سینوپک و شرکت ملی نفت چین و سایر شرکت ها قصد دارند خرید نفت از ایران را کاهش دهند ولی مشخص نیست کدام بخش های دولت چین همچنان نفت ایران را می خرند.

دن برویلت، معاون وزیر انرژی آمریکا گفت صادرات نفت ایران به شدت کنترل می‌شود و واشنگتن هر کسی را که تحریم هایش را نقض کند، در لیست سیاه قرار می دهد .
آمریکا پس از خروج از قرارداد برجام که در 2015 بین تهران و شش قدرت بزرگ دنیا بسته شده بود، تحریم‌ها علیه این عضو اوپک را از سرگرفت. واشنگتن در تلاش برای صفر کردن فروش نفت ایران در ماه می معافیت ها برای خرید نفت ایران را لغو کرد .
برویلت گفت:« ما همچنان کمپین حداکثر فشار را ادامه می‌دهیم چون خواستار تغییر ایران هستیم» .
وی در دیدار از ابوظبی گفت:« اگر این افراد شناسایی شوند، خزانه‌داری آمریکا آنها را مجازات می کند و سوالاتی وجود دارد که چه کسی در چین نفت ایران را میخرد. آیا دولت چین است؟»
خریداران چینی در خرید نفت خام ایران و ونزوئلا به خاطر افزایش تحریم های آمریکا بر این دو کشور محتاط هستند .
ولی در بحبوحه افزایش جنگ تجاری با واشنگتن، پکن در اواخر ماه اوت 5 درصد عوارض بر واردات نفت خام آمریکا وضع کرد که از اول سپتامبر اجرایی می شود .
برویلت گفت آمریکا همچنان تولید نفت خود را افزایش می دهد حتی اگر این کار بر سازمان کشورهای صادر کننده نفت فشار بیاورد. اوپک سعی دارد برای حمایت از قیمت نفت، عرضه نفت خام خود را کاهش دهد .
وی اضافه کرد:« ما سیاست‌هایی تدوین کرده ایم که باعث تقویت تولید انرژی در سراسر آمریکا می شود. بنابراین هرگونه تاثیر احتمالی بر اوپک یا قیمت نفت باعث نگرانی ما نیست» .
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده تولید نفت این کشور در 2019 تا 12.27 میلیون بشکه افزایش یابد. تولید نفت آمریکا در 2018 ، 10.99 میلیون بشکه در روز بود .
اوپک و متحدان غیر اوپک آن به رهبری روسیه در دسامبر سال گذشته توافق کردند عرضه نفت را 1.2 میلیون بشکه در روز از اول ژانویه سال جاری میلادی پایین بیاورند و این قرارداد تا مارس 2020 ادامه خواهد داشت .
کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش که شامل تولید کنندگان بزرگ نفت مثل عربستان و روسیه می شود،روز پنجشنبه در ابوظبی جلسه خواهد داشت .
تحلیلگران می گویند قیمت پایین نفت خام که از اوج 75 دلار آوریل 2019 به حدود 63 هزار دلار در حال حاضر رسیده، احتمالاً اوپک و متحدانش را مجبور می کند در بحبوحه نگرانی در مورد تقاضای پایین نفت و رشد کند اقتصادی، تولید خود را بیش از این کاهش دهند .


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر