/
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

تولید کپسول گاز طبیعی توسط یک مهندس ایرانی در ترکیه

یک مهندس ایرانی کارخانه تولید کپسول گاز طبیعی برای نصب در خودرو را با سه میلیون دلار هزینه، در استان وان ترکیه احداث کرد.
کد خبر : ۲۱۱۴۵

به گزارش نبض نفت به نقل از آناتولی، مهدی فیروزی مهندس ایرانی پس از تائید طرحش توسط دانشگاه «یوزونجی ییل» وان ترکیه حدود سه میلیون دلار برای احداث کارخانه کپسول گاز طبیعی فشرده برای استفاده در خودرو، هزینه و آن را راه‌اندازی کرد.

این کارخانه، بر اساس آخرین تکنولوژی آلمان و در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث شده و با استخدام ۲۰ مهندس و ۱۵۰ کارگر تولید خود را آغاز کرده است.

در این کارخانه کپسول‌های فشرده تولید می‌شود و خودروهای گازسوز برای ذخیره گاز طبیعی از آنها استفاده می کنند، بدین ترتیب مصرف سوخت در ترکیه کاهش می یابد.

فیروزی در این زمینه به خبرنگار آناتولی در وان گفت: «احتمال انفجار این کپسول‌ها به هیچ‌وجه وجود ندارد. خودروهایی که گاز طبیعی مصرف می‌کنند از ماشین‌های دارای سیستم ال.پی.جی دارای کیفیت بسیار بهتری هستند.

وی افزود: وان برای سرمایه‌گذاری ظرفیت بسیار خوبی دارد. مسئولان این استان نیز همکاری بسیاری خوبی دارند. به این دو دلیل، وان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردم.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر