/
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

حفظ نقش خاورمیانه به عنوان منبع اصلی تامین نفت آسیا

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: نقش خاورمیانه به عنوان منبع اصلی تامین نفت خام آسیا حفظ می‌شود.
کد خبر : ۲۱۱۵۸
به گزارش نبض نفت به نقل از پلاتس، محمد سانوسی بارکیندو معتقد است با وجود افزایش عرضه نفت خام ازسوی آسیا، خاورمیانه همچنان جایگاه خود را به‌عنوان تامین‌کننده اصلی تقاضای نفت خام آسیا (منطقه اصلی برای رشد تقاضای جهانی نفت خام) حفظ می‌کند.
وی با بیان اینکه بدون تردید آمریکا در پی افزایش تولید نفت خام به یک صادرکننده جدید به آسیا بدل شده است و هم‌اکنون روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام به مصرف‌کنندگان این قاره می‌فروشد، افزود: رشد تقاضای نفت خام ازسوی مصرف‌کنندگان آسیایی باید توسط دیگر تولیدکنندگان در مناطق مختلف پاسخ داده شود، اما خاورمیانه همچنان نقش محوری را به‌عهده خواهد داشت.
دبیرکل اوپک گفت: اوپک مطمئن است که شبکه حمل و نقل خاورمیانه- آسیا با ظرفیت‌ کامل تداوم خواهد داشت.
به گفته بارکیندو، ایمن و کارآمد ماندن مسیرهای اصلی حمل و نقل بسیار مهم است  به‌طوری که اطمینان حاصل شود محموله‌های انرژی اعضای اوپک به‌موقع به دست مشتریانی که  برای تامین سوخت مورد نیاز اقتصاد در حال رشد خود به این منابع انرژی متکی هستند، برسد.
وی تصریح کرد: نتیجه نشست اخیر اعضای اوپک در وین این پیام را به بازارهای جهانی نفت خام مخابره کرد که ۲۴ کشور عضو و غیرعضو اوپک (OPEC Plus) همه توجه را معطوف به برقراری ثبات در بازار نفت کرده‌اند.  این تلاش قابل تحسین ضمن حمایت از گسترش اقتصادی در سراسر دنیا، زمینه ساز ثبات و رشد در بازارهای جهانی نفت خام خواهد بود.
بر اساس این گزارش، نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک که وظیفه‌اش بررسی و رصد پایبندی ۲۴ کشور حاضر در توافق اوپک و غیراوپک است، امروز (پنجشنبه، ۲۱ شهریورماه) در ابوظبی و در حاشیه بیست و چهارمین کنگره جهانی انرژی برگزار شد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر