/
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

تاکید کرباسیان بر استمرار تولید در شرکت نفت فلات قاره ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت نفت فلات قاره، بازوی اصلی ایران در تولید نفت فراساحل است و لازم است تا تولید آن در هر شرایطی استمرار یابد.
کد خبر : ۲۱۲۴۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مسعود کرباسیان در جلسه تودیع حمید بورد، مدیرعامل پیشین و معارفه علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل جدید شرکت نفت فلات قاره ایران که صبح امروز در سالن جلسات هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، بر لزوم استمرار تولید در قطب تولید نفت فراساحل ایران تاکید کرد و گفت: اولویت‌های کاری در این حوزه باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به عملکرد مثبت حمید بورد در پیشبرد اهداف تعریف شده در شرکت نفت فلات قاره ایران، همچنین توانمندی‌های علیرضا سلمان‌زاده به تشریح اولویت‌های کاری در این شرکت پرداخت و گفت: وجود میدان‌های مشترک نفتی و گازی در حوزه فراساحل ایران، شرکت نفت فلات قاره ایران را به یکی از وزنه‌های اصلی شرکت ملی نفت ایران بدل کرده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: پیش از این اقدام‌های خوبی در حوزه قراردادهای جدید و اجرای قراردادهای مبتنی بر EPC و EPD در شرکت نفت فلات قاره ایران صورت گرفته است که امیدواریم این روند همچنان دنبال شود.

فرزاد و فروزان، اولویت توسعه‌ای نفت در فراساحل

کرباسیان توسعه میدان فرزاد را یکی از اولویت‌های کاری معرفی و اضافه کرد: در این رابطه باید ارتباط مستمر و تنگاتنگی میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت نفت و گاز پارس وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: توسعه میدان فروزان اولویت دیگری است که انتظار می‌رود در دوره جدید مدیریتی شرکت نفت فلات قاره ایران با جدیت پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنان بر اهمیت مقوله حفاری در دریا تاکید کرد و گفت: به دلیل برخی محدودیت‌ها، تاکنون نتوانسته‌ایم در این حوزه با اقتدار وارد شویم و وابستگی‌هایی به خارج از کشور وجود دارد، این در حالی است که عمده فعالیت شرکت ملی حفاری ایران نیز بیشتر درحوزه خشکی است و لازم است تا در این خصوص اقدام‌های موثرتری صورت گیرد.

وی همچنین بر نقش کلیدی شرکت نفت فلات قاره ایران در جهت‌دهی فعالیت پیمانکاران فعال در حوزه فراساحل تاکید کرد و گفت:‌ شرکت‌های فعال در صنایع فراساحل نفت و گاز، چشم امید خود را به این شرکت دوخته‌اند و لازم است تا برنامه‌ریزی مدونی در جهت بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌های این شرکت‌ها صورت گیرد.

تاکید بر اهمیت بهره‌برداری از میدان‌های مشترک

کرباسیان ضمن تاکید بر اهمیت بهره‌برداری از میدان‌های مشترک، یادآور شد: به دلیل گستره کاری و وجود میدان‌های مشترک نفت وگاز در حوزه جغرافیایی فعالیت‌های شرکت نفت فلات قاره ایران، اگر قرار بر کاهش میزان تولید باشد، این شرکت باید در آخر حلقه کاهش تولید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین بر اثرگذاری امضای قرارداد توسعه میدان بلال اشاره کرد وگفت: تاکنون بیشتر فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه فعالیت‌های شرکت نفت و گاز پارس پیگیری می‌شد و لازم است تا از توان دیگر شرکت‌های فعال در صنعت نفت نیز بهره برد.

وی اضافه کرد: تلاش شده است تا با انتصاب حمید بورد به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، از تمامی ظرفیت‌های مدیریتی و کاری وی استفاده شود.

کرباسیان در پایان با تاکید بر توانمندی‌های علیرضا سلمان‌زاده گفت: انتظار می‌رود تا با انتصاب جدید صورت گرفته، فعالیت‌های شرکت نفت فلات قاره با حفظ اولویت‌های کاری، همچون گذشته با قوت پیگیری شود.

در ادامه این جلسه حمید بورد مدیرعامل پیشین شرکت نفت فلات قاره ایران نیز به ارائه گزارشی از عملکرد خود در این شرکت پرداخت.

همچنین علیرضا سلمان‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ضمن تشکر از اعتماد آقای کرباسیان و هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، تلاش برای به پایان رساندن پروژه‌ها، حفظ نیروهای متخصص شرکت، ایجاد آرامش سازمانی برای کارکنان و خانواده‌ها، ارتقا و پایش سطح پیشرفت پروژه‌ها و ... را از مهمترین برنامه‌های خود در این شرکت اعلام کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر