/
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

قرارداد نیروگاه‌سازی روس‌ها با ۳ سال تأخیر اجرایی می شود؟

وزیر نیروی ایران اظهار امیدواری کرد که ظرف دو ماه آینده تجهیز کارگاه نیروگاه سیریک در استان هرمزگان با تزریق پول توسط روسیه آغاز شود.
کد خبر : ۲۱۲۵۲
نبض نفت - آذرماه سال 95 بود که قراردادی با حضور وزرای وقت نیرو و انرژی ایران و روسیه به امضا رسید تا 4 واحد نیروگاهی 350 مگاواتی حرارتی با وام مستقیم دولت روسیه احداث شود.

از آن زمان تاکنون، اجرایی شدن این پروژه معطل مانده بود تا اینکه روز گذشته الحاقیه قرارداد اعطای وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی روسیه برای ساخت نیروگاه در ایران با حضور وزیر نیروی ایران و معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه به امضا رسید.

وزیر نیروی ایران اظهار امیدواری کرد که ظرف دو ماه آینده تجهیز کارگاه نیروگاه سیریک در استان هرمزگان با آغاز تزریق پول توسط روسیه آغاز شود.

اردکانیان در حاشیه دیدار با سرگی استورچاک، معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه، با اشاره‌ به پروژه ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از وام 1.2 میلیارد یورویی دولت روسیه، گفت: "این وام به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی آن نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بوده که این مهم امروز میان وزارت دارایی روسیه و وزارت اقتصاد و امور دارایی ایران به امضا رسید."

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه تاکید کرد: "بر اساس توافق امروز انتظار می‌رود ظرف دو ماه آینده تجهیز کارگاه نیروگاه سیریک شروع شده و این پروژه مسیر اجرایی خود را طی کند."

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر