/
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

نفت شیل آمریکا نمی‌تواند به سرعت افت تولید عربستان را جبران کند

تولید کنندگان نفت شیل آمریکا شاهد افزایش تقاضا هستند ولی آنها نیاز به ۹۰ تا ۱۸۰ روز برای حفاری، تکمیل و آماده کردن تولیدات جدید دارند و نمی توانند به سرعت کاهش تولید نفت عربستان جبران کنند.
کد خبر : ۲۱۲۶۳
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، متخصصان انرژی می گویند تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در سال های اخیر میلیون ها بشکه نفت به بازارهای جهان آورده اند ولی این بدان معنی نیست که می توانند به سرعت کاهش تولید نفت عربستان را به خاطر حمله به تاسیسات نفتی آرامکو جبران کنند.

 تولید کنندگان شیل در سال جاری میلادی پس از سالها هزینه سنگین، بودجه و کارکنان خود را کاهش داده‌اند و اهداف تولیدی خود را پایین آورده اند. آنها از طرف سرمایه‌گذاران تحت فشار شدیدی برای  محدود کردن هزینه ها و بازگرداندن پول به سهامداران از طریق سود سهام هستند تا توسعه حفاری.

 شیل یک چرخه کوتاه عرضه دارد و می تواند نسبتاً سریع تولید را اضافه یا کم کند. تولید کنندگان شاهد افزایش تقاضا مخصوصاً از طرف خریداران آسیایی هستند ولی آنها نیاز به 90 تا 180 روز برای حفاری، تکمیل و آماده کردن تولیدات جدید دارند.

  برنادت جانسون، معاون اول شرکت اطلاعات بازار دریلینگ اینفو در دنور آمریکا می گوید:«حدود 100 چاه پرمین وجود دارد که حفاری شده ولی هنوز تکمیل نشده یا به خط لوله ها متصل نشده اند».

 وی گفت شیل نمی‌تواند به راحتی شیرهای نفتش را باز کند چون زیرساخت های لازم برای انتقال این نفت وجود ندارد.

 نمایندگان شرکتهای اکسون موبیل ، رویال داچ شل و چورون که همه نفت شیل تولید می‌کنند، نظری در مورد تغییر احتمالی فعالیتهایشان نداده اند.

 اگر این حملات باعث شود قیمت نفت آمریکا در محدوده 60 دلار در هر بشکه بماند، می تواند باعث رشد تولید نفت آمریکا تا حدود 2 میلیون بشکه در روز در سال آینده شود.

 شرکت های نفتی آمریکا از حمله به تاسیسات  پالایش و تولید نفت عربستان در میدان نفتی خریص سود می‌برند چون این تاسیسات نفت سبک مشابه نفت شیل آمریکا تولید می کنند.

 میدان نفتی ایگل فورد در جنوب تگزاس توانایی افزایش عرضه نفت را دارد و نفت حدود 65 دلار در هر بشکه باعث می شود شرکت هایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند، به تدریج چاه های نفت خود را افزایش دهند. ولی این نفت شیرین بسیار سبک  آنقدر به نفت سبک عربستان شباهت ندارد که بتواند جایگزین آن شود.

 اندی لیپو، رئیس  موسسه مشاوره لیپواویل گفت:« شرکتهای نفتی آمریکا که در حوزه پرمین فعالیت می‌کنند ، در این هفته بر اساس آنچه در عربستان سعودی اتفاق افتاده، برنامه‌های خود را تغییر نمی دهند».

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر