/
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

کره جنوبی ذخایر نفتی خود را آزاد می‌کند

کره جنوبی اعلام کرد اگر شرایط واردات نفت خام به خاطر حمله روز شنبه پهپاد ها به تاسیسات نفتی عربستان بدتر شود، ذخایر استراتژیک نفت خود را باز می کند.
کد خبر : ۲۱۲۷۷
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، کره جنوبی اعلام کرد اگر شرایط واردات نفت خام به خاطر حمله روز شنبه پهپاد ها به تاسیسات نفتی عربستان بدتر شود، ذخایر استراتژیک نفت خود را باز می کند.

 این اظهارات کره جنوبی پس از آن اعلام شد که قیمت نفت پس از حمله به تاسیسات نفت خام عربستان و ترس از اختلال در عرضه نفت، روز دوشنبه به بالاترین حد طی 4 ماه گذشته رسید.

 وزارت انرژی کره جنوبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد  این حملات در کوتاه مدت تاثیری بر واردات نفت خام از عربستان سعودی نمی گذارند، ولی اگر این شرایط طولانی شود ممکن است در عرضه نفت خام اختلال به وجود بیاید.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم مجوز استفاده از ذخایر اضطراری نفت خود را برای اطمینان از عرضه ثابت نفت پس از این حملات صادر کرده است. حمله به تاسیسات نفتی عربستان پنج درصد از تولید نفت جهان را کاهش داده است.

 کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام دنیا، در حال حاضر 96 میلیون بشکه نفت خام و محصولات پالایش شده در ذخایر استراتژیک خود دارد. از این 96 میلیون بشکه ، 82 میلیون بشکه نفت خام و بقیه محصولات پالایش شده مثل بنزین، دیزل و نفتا است.

 وزارت نفت کره اعلام کرد دولت کره تمام تلاش خود را برای متعادل نگه داشتن عرضه و تقاضا و قیمت انجام می دهد و در نظر دارد در صورت بدتر شدن اوضاع ذخایر نفتی خود را آزاد سازد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر