/
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
دکترچایچی:

دلیل کاهش سرمایه بخاطر ادغام بانک‌های نیروهای مسلح و حفظ حقوق سهامداران بود

کد خبر : ۲۱۲۸۷
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت بیمه حکمت (سهامی عام)، با حضور 35/51 درصد از نمایندگان سهامداران حقوقی و حقیقی در محل سالن همایش این شرکت برگزار شد.

این مجمع به ریاست دکتر عباس عسکرزاده به عنوان رئیس مجمع، دکتر غلامحسین چایچی مدیر عامل بیمه حکمت، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان حسابرسی، سازمان بورس و اوراق بهادر و دیگر سهامداران راس ساعت 9 صبح تشکیل شد.

گفتنی است، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، دستور جلسه توسط رئیس مجمع برای حاضرین قرائت شد که عبارت است ازکاهش سرمایه و تغییر اساسنامه شرکت براساس نمونه جدید.

سپس دکتر چایچی مدیرعامل شرکت بیمه حکمت ضمن عرض خیر مقدم به سهامداران و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا علیه السلام با اشاره به اقدام هوشمندانه شرکت بیمه حکمت در تغییر سرمایه این شرکت،گفت: زمان اجرای مراحل قانونی و مقرراتی مطالبه تعهد صاحبان سهام بابت تادیه سرمایه 250 میلیارد تومانی مصادف با ادغام چند بانک شد.

وی ادامه داد: نزدیک به 60 درصد سهام بیمه حکمت متعلق به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این تعداد نیز سهامداران بانک حکمت ایرانیان بوده اند.

مدیر عامل بیمه حکمت افزود: علی رغم پرداخت بهای سهام به قیمت اسمی در 10 سال قبل، متاسفانه سهامداران مجبور به خروج از سهامداری بانک حکمت ایرانیان شدند.

دکتر چایچی با تاکید مجدد بر تصمیم هوشمندانه هیات مدیره بیمه حکمت مبنی بر کاهش سرمایه و رساندن آن به رقم 1 میلیارد 500 میلیون تومان گفت و عنوان کرد: شرکت بیمه حکمت ضمن رعایت الزام بیمه مرکزی در خصوص حفظ میزان سرمایه شرکت، مانع خروج بیش از 160 هزار سهامدار خود گردید و منافع آنان بطور کامل رعایت شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر با این اقدام جامعه سهامداری کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران صد در صد سرمایه رسمی شرکت بیمه حکمت را پرداخت کرده اند و کماکان ضمن استفاده از خدمات ویژه سهامداری، به امید خدا در آینده نزدیک از محل سود حاصله افزایش سرمایه شرکت رقم خواهد خورد.

مدیر عامل بیمه حکمت در انتهای سخنان خود گزارشی از توجیه هیات مدیره  در خصوص این کاهش سرمایه را به سهامداران بیمه حکمت ارائه داد و نهایتاً پس از گزارش فوق با اکثریت آرا کاهش سرمایه مورد تصویب قرار گرفت.

لازم به ذکر می باشد در جلسه مذکور پیشنهاد تغییر اساسنامه شرکت بر وفق مقررات و آئین نامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه گردید که با رای اکثریت مورد تصویب واقع شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر