/
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

ذخایر نفتی عربستان تا چند روز می‌تواند افت تولید این کشور را پوشش دهد؟

ذخایر نفت خام عربستان حدود ۱۹۰ میلیون بشکه است که می تواند ۳۳ روز افت تولید نفت این کشور را پوشش دهد.
کد خبر : ۲۱۳۰۶
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، تحلیلگران می گویند عربستان سعودی باید بتواند جریان صادرات نفت خود را پس از حمله به تاسیسات حیاتی نفت این کشور حفظ کند. این حملات بیش از نیمی از تولید نفت عربستان را متوقف کرده است. طولانی شدن این شرایط عرضه جهانی نفت را با مشکل روبرو می کند.

 یک منبع صنعتی روز یکشنبه گفت ریاض قصد دارد تولید از دست رفته خود را با صادرات از ذخایر نفتی جبران کند.

 آرامکو علاوه بر تاسیسات ذخیره نفت در خود عربستان سعودی، در برخی مکان های استراتژیک دیگر هم مثل روتردام، سیدی کریر، مصر و اوکیناوای ژاپن ذخیره نفتی دارد.

 آخرین اطلاعات نشان می‌دهد ذخایر نفت خام عربستان در ماه ژوئن حدود 190 میلیون بشکه بوده است که می تواند 33 روز افت تولید نفت عربستان را پوشش دهد.عربستان همچنین 97 میلیون بشکه ذخیره محصولات پالایش شده دارد.

 بانک بارکلیز طی یادداشتی اعلام کرد:« این مقدار برابر با حدود 35 روز صادرات کل نفت خام و محصولات پالایش شده این کشور است که در نیمه اول سال 2019 معادل 8.2 میلیون بشکه در روز بود. این بانک اعلام کرد صادرات عربستان سعودی به خاطر ذخایر بالای نفتی که دارد تغییر چندانی نخواهد کرد.

 ولی اگر کاهش تولید نفت عربستان ادامه یابد، شرایط تغییر خواهد کرد.

برنار تانهاگن، تحلیلگر بازار نفت در ریستاد انرژی گفت:«اگر خسارات وارد شده باعث شود کاهش 5.7 میلیون بشکه تولید نفت عربستان ده روز یا بیشتر ادامه یابد، شرایط برای جریان نفت خام عربستان به بازار حساس خواهد شد چون بشکه های جایگزین آن محدود خواهند بود».

 آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد بازارهای جهانی نفت در حال حاضر به خاطر وجود ذخایر بالا، نفت کافی در اختیار دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر