/
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

پالایشگاه های ژاپن عرضه نفت عربستان را پس از حملات بررسی می‌کنند

پالایشگاه های نفت ژاپن در حال بررسی وضعیت عرضه نفت عربستان سعودی پس از حمله به تاسیسات کلیدی نفت خام این کشور در روز شنبه هستند.
کد خبر : ۲۱۳۵۹
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، پالایشگاه های نفت در ژاپن، چهارمین وارد کننده بزرگ نفت خام دنیا ،در حال جمع آوری اطلاعات در مورد عرضه نفت عربستان سعودی پس از حمله به تاسیسات کلیدی نفت خام این کشور در روز شنبه هستند.

 حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان در بقیق و خریص، 5.7 میلیون بشکه در روز تولید این کشور را پایین آورده و توانایی آن را برای ادامه صادرات نفت زیر سوال برده است.

 مقامات شرکت های ژاپنی JXTG، ایدمتوسو کوسان و کازمو انرژِی در حال جمع‌آوری اطلاعات بودند ولی هیچ نظری در مورد عربستان سعودی یا عرضه کنندگان جایگزین آن نداده اند.

 سخنگوی شرکت فوجی اویل با اشاره به توانایی این شرکت برای جایگزین کردن عرضه نفت عربستان گفت:« ما انتظار نداریم هیچ مشکل جدی برایمان در خرید نفت خام به وجود بیاید».

 وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز سه شنبه گفت ژاپن برای اطمینان ازعرضه کافی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان در صورت لزوم ذخایر نفتی خود را آزاد می کند و هر اقدامی که لازم باشد در این زمینه انجام می دهد.

 وزارت اقتصاد ژاپن یک گروه ویژه برای کنترل تاثیر اختلال تولید نفت عربستان بر عرضه نفت به ژاپن ایجاد کرده است تا اقدامات لازم را به موقع انجام دهد.

پس از نصف شدن تولید نفت عربستان به خاطر حملات روز شنبه و افزایش ترس از اقدام تلافی‌جویانه در خاورمیانه، قیمت نفت روز دوشنبه 15 درصد افزایش یافت. شاخص نفت برنت بیشترین افزایش قیمت را طی 30 سال گذشته داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر