/
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

توضیحات مهم ربیعی درباره جزئیات قطع برخی یارانه‌ها از مهرماه

سخنگوی دولت با بیان این که یارانه افرادی که در سال درآمد بالای میلیاردی دارند حذف می‌شود، گفت: قطع یارانه‌ها شامل قطعا طبقات متوسط و پایین نمی‌شود.
کد خبر : ۲۱۳۶۱
نبض نفت - علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثرونمندان گفت: یارانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: من آمار دقیق افرادی که یارانه آنها قطع خواهد شد در اختیار رسانه ها قرار می‌دهم اما قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود و عدد ۳۰ میلیون نفر مدنظر ما نیست.  اجرای تصمیم مجلس به زمینه‌های اجتماعی نیاز دارد و الان زمینه برای قطع یارانه سه دهک فراهم نیست.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

*{ با اشاره به این که حذف یارانه ثروتمندان از اول مهر اجرایی  می‌شود}: من مجددا تاکید می‌کنم طبقات متوسط مطمئن باشند  که ما تصمیم غلطی نمی‌گیریم که تاثیر منفی بر درآمد آنها داشته باشد پایگاه اطلاعاتی ایرانیان بسیار دقیق بوده و اطلاعات دقیقی در آن ثبت شده است و  با آرامی در این زمینه حرکت کردیم.

* رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را به هیات وزیران ارائه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول رشد تولید و سرمایه اقتصادی‌مان بدون نفت مثبت شده است و بخش کشاورزی رشد بسیار خوب ۶.۵ درصدی داشته است، اهمیت این موضوع آنجاست که در سه ماهه آخر سال گذشته بخش کشاورزی سه واحد منفی بود و اکنون رشد خوبی داشته که البته می‌توانسته ۹.۵ درصد باشد.

* در بخش صنعت و معدن نیز خوشبختانه از رشد منفی خارج شدیم و درست است که در حال حاضر صفر است اما از حالت منفی خارج شده است. در این حوزه ۹ واحد رشد منفی داشتیم که عدد قابل توجهی است و صفر شدن آن علامت بسیار خوبی در رشد اقتصادی بدون نفت‌مان محسوب می‌شود.

* تصیصم گرفته شد۳۰۰ میلیون یورو از ذخیره صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات در اختیار بانک مسکن قرار بگیرد که وزارت راه و شهرسازی برای جاده و ریل اتصال چابهار به شبکه ملی هزینه خواهد کرد و پیش بینی ما این است که اشتغال مناسبی را در منطقه به وجود خواهد آورد و می‌تواند حمل و نقل و اشتغال را رونق ببخشد.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر