/
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

تهدید واشنگتن توسط تهران در خصوص ماجرای آرامکو

ایران یادداشتی رسمی از طریق سوییس به آمریکا ارسال کرد و در آن پیام اعلام کرد که اتفاقات آرامکو کار ایران نبوده و این موضوع را تکذیب می‌کنیم.
کد خبر : ۲۱۳۶۸
نبض نفت - ایران در روز دوشنبه یادداشتی رسمی از طریق سوییس به آمریکا ارسال کرد و در آن پیام اعلام کرد: اتفاقات آرامکو کار ایران نبوده و این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

در این یادداشت آمده است: اگر اقدامی علیه ایران صورت گیرد بلافاصله با پاسخ ایران روبرو خواهد شد و دامنه آن محدود به منشاء تهدید نخواهد بود.

در پی این حمله غیرمنتظره که به افزایش بیش از 10 درصدی بهای نفت در بازارهای جهانی منجر شده، ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی در اظهارات خود تلاش کرده‌اند که ایران را عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان معرفی کنند و اوضاع را به‌گونه‌ای جلوه دهند که ایران تهدیدی برای بازار نفت و اقتصاد جهانی است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه نیز در پیامی توئیتری در واکنش به ادعاهای مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران در ماجرای حمله به تأسیسات نفتی عربستان اعلام کرد: «با شکست در سیاست "فشار  حداکثری"، پامپئو به سیاست "فریب حداکثری" روی آورده است. ایالات متحده و اقمارش با این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی می‌انجامد، امروز در یمن گیر کرده‌اند. مقصر شناختن ایران، به این فاجعه پایان نخواهد بخشید. در مقابل، پذیرش پیشنهاد ایران در  فروردین 94 مبنی بر پایان دادن به جنگ و شروع مذاکرات، ممکن است به این غائله خاتمه دهد.»

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر