/
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

مهم‌ترین برنامه‌های پژوهشی وزارت نفت چیست؟

رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت برنامه‌های متعددی را در حوزه اکتشاف، حفاری، ازدیاد برداشت، توسعه کاتالیست و صرفه‌جویی انرژی در دست اجرا دارد.
کد خبر : ۲۱۶۵۵
مهم‌ترین برنامه‌های پژوهشی وزارت نفت چیست؟

نبض نفت-جعفر توفیقی داریان با اشاره به برنامه‌های پژوهشگاه صنعت نفت برای توسعه و ارتقای این صنعت اظهار کرد: مهم‌ترین پژوهش‌های صنعت نفت در پژوهشگاه صورت می‌گیرد که در حال حاضر پروژه‌های زیادی در حوزه اکتشاف نفت و گاز در دست اجرا داریم که بتوانیم در بخش‌هایی که هنوز اکتشاف صورت نگرفته و یا بخش‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند، مانند خلیج فارس و دریای عمان پروژه‌هایی را اجرا کنیم.

وی با تاکید بر این‌که در حوزه منابع نفت و گاز متعارف فعالیت‌های اکتشافی را با شرکت اکتشاف در دست اجرا داریم گفت: در زمینه حفاری و توسعه سیستم‌های حفاری، افزودنی‌های حفاری که موجب سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها می‌شود، فرآیندهای حفاری متعددی را با موفقیت اجرا کرده‌ایم که در این حوزه فعالیت‌های خود را ادامه خواهیم داد.

به گفته رییس پژوهشگاه صنعت نفت علاوه بر این در حوزه ازدیاد برداشت که یکی از پروژه‌های مهم وزارت نفت است اکنون توانسته‌ایم با فعالیت‌هایی که در میدان اهواز صورت گرفته است، در این میدان موفقیت‌هایی را کسب کنیم.

توفیقی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های پالایشگاه صنعت نفت در حوزه پایین‌دست و بخش پالایش، اظهار کرد: در حال حاضر در حال تولید لیسانس واحدهای بازیافت گوگرد هستیم که این مساله می‌تواند نتایج خوبی را در پی داشته باشد.

وی افزود: در حوزه شیرین‌سازی گاز نیز پروژه‌های مهمی را در دست اجرا داریم و اکنون خود پژوهشگاه توانسته به حلال‌های شیرین‌سازی که راندمان بالایی دارد، دست یابد که این اتفاق امری بسیار مهم است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاتالیست و جاذب که گلوگاه صنعت نفت و گاز است، اظهار کرد: در حال حاضر پژوهشگاه توانسته چندین کاتالیست را صنعتی کند که این کاتالیست‌ها در پالایشگاه‌های ایلام، اصفهان، کرمانشاه و اراک فعال است.

به گفته توفیقی در حوزه انرژی و محیط زیست پروژه‌های مهمی در بحث ضعف آلودگی از خاک و آب‌های آلوده به نفت در دست اجرا داریم. همچنین در حوزه خوردگی اعلام آمادگی کرده‌ایم و این در حالی است که مدیریت خوردگی در بخش گاز در دست ما قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صرفه‌جویی انرژی نیز گفت: پروژه‌های مهمی را در این حوزه در دست اجرا داریم که یکی از آنها تجاری‌سازی تکنولوژی سی اچ پی است.


منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر