/
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

رکوردهایی که در پتروشیمی امیرکبیر به ثبت رسید

تولید محصولات پلیمری شرکت پتروشیمی امیرکبیر در نیمه نخست امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت و رکورد تازه‌ای ثبت کرد.
کد خبر : ۲۱۶۵۹
ثبت رکوردی تازه در تولید محصولات پلیمری پتروشیمی امیرکبیر
ه گزارش نبض نفت به نقل از شرکت پتروشیمی امیرکبیر، تولید محصولات پلیمری این شرکت که نقش اساسی در پیش‌بینی سود (EPS) شرکت دارند، برای نخستین بار در طول ۱۰ سال گذشته با تأمین به‌موقع خوراک متنوع و رشد دریافت اتیلن، در پایان نخستین روز مهرماه از مرز ۳۱۵ هزار تن گذشت.

براساس این گزارش، تولید ماهانه پتروشیمی امیرکبیر امسال بیش از ۵۲ هزار تن است، در صورتی که در نیمه نخست سال ۹۷، کل تولید پلیمری شرکت ۲۴۲ هزار تن بود که نشان از رشد ۳۰ درصدی دارد.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال برای نخستین بار میزان تولید محصولات پلیمری شرکت پتروشیمی امیرکبیر به مرز ۷۰۰ هزار تن، کل ظرفیت اسمی مجتمع، برسد.

رشد ۱۲۵ درصدی دریافت اتیلن

پتروشیمی امیرکبیر برای اجرای راهبردهای تولید خود و با ایجاد تنوع در دریافت خوراک، در ۶ ماه نخست امسال توانست با دریافت ۱۷۵ هزار و ۱۹۲ تن اتیلن، ۲۶۵ درصد برنامه پیش‌بینی شده تأمین این خوراک را محقق کند.

این مقدار اتیلن دریافتی نسبت به دوره مشابه پارسال ۱۲۵ درصد افزایش داشته که نسبت به ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر که امسال بیستمین سال فعالیت خود را سپری می‌کند از جمله شرکت‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در طول ۶ ماه نخست امسال با درنظر گرفتن روش‌های نو برای تأمین خوراک، توانسته است میزان تولید را بیش از ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده شرکت محقق کند.

پتروشیمی امیرکبیر که در سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی استقرار دارد، تولیدکننده متنوع‌ترین محصولات پلیمری شامل پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی در سطح کشور است، این مجتمع با ارائه محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی، جایگاه مهمی را در صنعت پتروشیمی ایران داراست.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر