/
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا واردات نفت هند را مختل کرد

تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا واردات نفت هند را مختل کرد
کد خبر : ۲۱۶۷۲

نبض نفت- آمریکا چندین شرکت چینی و مقامات ارشد آنها را به خاطر حمل عامدانه نفت ایران تحریم کرد و با این کار چندین نفتکش بزرگ را از دسترس تاجران انرژی غربی خارج ساخت. 145 هزار تن نفت هند هم تحت تاثیر مستقیم تحریم شرکت کشتیرانی کاسکوی چین قرار گرفت.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه  دو شرکت دیگر متعلق به کاسکو، شرکت بزرگ کشتیرانی و لجستیکی چین را در لیست سیاه خود قرار داد.

 تحریم‌های شعبه های شرکت کاسکو به تنهایی می تواند 40 تا 50 نفتکش را تحت تاثیر قرار دهد که نیمی از آنها جزو نفتکش های بسیار بزرگ هستند و مورد استفاده تاجران بین‌المللی نفت برای سفر های بسیار طولانی قرار دارند.

طبق گزارش هایی که در ماه اوت منتشر شد، دولت ترامپ در حال ردیابی حرکت کشتیهای وابسته به بانک کونلون بود. این بانک  متعلق به شرکت ملی نفت چین، بزرگترین شرکت نفت دولتی این کشور است. نشانه هایی وجود داشت که این کشتی ها به انتقال نفت خام ایران به چین در نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران کمک می‌کردند. در ماه اوت ثابت شده حداقل 3 نفتکش متعلق به بانک کونلون از ماه می با کشتی های ایرانی ارتباط داشته اند.

 شرکت نفت ایندین اویل در حال بررسی تاثیر تحریم های آمریکا بر اجاره نفتکش های متعلق به یکی از شعبه‌های شرکت کشتیرانی کاسکوی چین است.

 شرکت ایندین اویل نفتکش «دا یوان هو» را که متعلق به شرکت دالیان چین است برای حمل 145 هزار تن نفت مکزیک اجاره کرده است. دالیان شعبه ای از شرکت کاسکو است. انتظار می رود این کشتی سفر خود را به بندر پارادیپ در شرق هند در دهم اکتبر آغاز کند.

 بیش از 2 ماه پیش و 20 هزار کیلومتر دورتر، نفتکش دا یوان هو سنگاپور را ترک کرد و عازم مکزیک شد تا یک محموله از نفت خام را بارگیری کند. روز پنجشنبه دو هفته مانده تا مقصد، سفر این نفتکش در خطر قرار گرفت. این نفت کش به همراه چندین کشتی دیگر حالا گرفتار درگیری بین آمریکا و ایران شده اند.

 اعلام این خبر توسط وزارت خزانه داری آمریکا تاجران نفت کش ها را سرگردان کرد تا سفارشات خود به شرکت های تحریم شده را لغو کنند. ولی هنوز مشخص نیست محموله هایی که قبلاً در نفتکش های متعلق به شرکت های تحریم شده بارگیری شده بودند می توانند بار خود را تحویل دهند یا نه.

 این تحریم های آمریکا در بحبوحه افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان در چهاردهم سپتامبر اعلام شد. واشنگتن در آوریل به کشورهایی مثل هند و چین که وارد کننده نفت خام ایران بودند اخطار داد که اگر واردات خود را متوقف نکنند، تحت تحریم های آمریکا قرار می گیرند.

 در حالی که چینی ها هنوز هم بر حق خود برای تجارت دریایی آزاد تاکید دارند، هند واردات نفت خود از ایران را متوقف کرد و قراردادهای میلیاردی برای واردات نفت عربستان و آمریکا بست.

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر