/
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
غلامرضا جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس در گفتگو با نبض نفت تشریح کرد:

جزئیاتی از سفر زنگنه در اجلاس اوپک/از ماجرای شکستن پیشانی وزیر نفت تا شرط گذاشتن ایران برای اوپک

جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی که در یکی از سفرهای وزیر نفت وی را در اوپک همراهی کرده است از ماجرای شکستن پیشانی زنگنه پرده برداشت.
کد خبر : ۲۱۷۸۰
جزئیاتی از سفر زنگنه در اجلاس اوپک/از ماجرای شکستن پیشانی وزیر نفت تا شرط گذاشتن ایران برای اوپک
غلامرضا جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت به بیان جزئیاتی از سفر خود با زنگنه در اجلاس اوپک اشاره کرد و گفت: در یکی از نشست‌های اجلاس اوپک که به همراه آقای زنگنه به وین و اتریش رفته بودیم همه در یک هتل اینترنشنال و بسیار لوکس مستقر شده بودند اما ما به همراه آقای زنگنه در یک هتل بسیار معمولی مستقر شدیم. از اطرافیان آقای زنگنه سئوال کردم که این هتل بسیار ضعیف است. در واقع هتل یک مخروبه و شبیه آثار باستانی بود. اطرافیان آقای زنگنه گفتند که شخص وزیر دستور داده هیئت ایرانی در یک هتل درجه دو یا درجه سه مستقر شود و به منظور کاهش هزینه‌ها به هتل لوکس نرویم. نماینده رشت در خانه ملت در ادامه افزود: وقتی که وزیر نفت یک مملکت این نوع نگاه را داشته باشد خیلی ارزشمند است در حالی که در آن اجلاس آقای زنگنه جایگاه بسیار بالایی داشت.

وزیر نفت ایران چگونه برای اوپک شرط گذاشت؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار داشت: تنها وزیری که شرط می‌گذاشت که قطعنامه پایانی چه شکلی باشد آقای زنگنه بود. با اینکه عضو هیئت رئیسه اوپک نبود اما شرط می‌گذاشت. شهادت می‌دهم و این موضوع را چشمان خودم دیدم که پیش‎نویس قطعنامه را به تنها وزیری که نشان دادند آقای زنگنه بود. از آنجایی که وزیر نفت ما یک شخص اثرگذار بود و برای اینکه بعد از نهایی شدن قطعنامه اعتراضی نکند پیش‎نویس قطعنامه را به وی نشان می‎دادند و آقای زنگنه می‌گفت که فلان قسمت عوض شود. وقتی که پیش‎نویس نهایی شد آقای زنگنه شرط گذاشت که وزیر نفت عربستان باید آن را امضا کند. مسئولان اوپک گفتند که وزیر انرژی عربستان کاره‌ای نیست و در آن موقع وزیر نفت امارات همه کاره بود اما آقای زنگنه گفت چون وزیر انرژی عربستان تعهداتی دارد و از طرفی سهمیه ایران در آن اجلاس ثابت مانده بود و کاهش پیدا نکرده بود قطعنامه را شما زمانی می‌توانید بخوانید که امضای وزیر انرژی عربستان پای آن باشد.

نماینده رشت تصریح کرد: باید قدر همچون وزیری که پاک دست، سالم و باتجربه است را بدانیم. در آن اجلاس آقای زنگنه آنقدر ذی‎نفوذ بود که فقط دو سه وزیر در آن اجلاس موقعیت ویژه داشتند و بیش از 30 الی 40 خبرنگار به سمتش می‎رفتند و آقای زنگنه یکی از آن سه وزیر پرطرفدار بود. با اینکه ما نفت زیادی نمی‌فروشیم اما وقتی که زنگنه قصد داشت از مسیری حرکت کند خبرنگاران برای وی کیشیک می‎دادند.

نحوه شکستن پیشانی زنگنه در اجلاس اوپک

جعفرزاده ایمن‌آبادی در خصوص ماجرای شکستن پیشانی آقای زنگنه در آن اجلاس نیز گفت: در آن سفر پیشانی آقای زنگنه شکست و شایعاتی در این خصوص به وجود آمد. در آن اجلاس دوربین یک خبرنگار به پیشانی زنگنه خورد. در آن اجلاس به من احساس غرور دست داد.

نمایندگان مجلس مواظب صحبت‌های خود باشند

این نماینده مجلس در خصوص صحبت‌های مطرح شده توسط برخی نمایندگان مجلس در مورد وزیر نفت کشور گفت: در حالی که در یک جنگ اقتصادی بسیار مهم به سر می‎بریم و یکی از فرماندهان اصلی این جنگ وزیر نفت است در چنین مقاطع حساسی برخی از همکاران بنده در مجلس حرف‌هایی را می‌زنند که بعد از صحبت کردن هم متوجه می‌شوند اشتباه بوده است، دروغ بوده و خلاف بوده است. این حرف‌ها یکی دو مورد هم نیست. وزیری که تمام دنیا از جمله سازمان سیا بر روی آن کار می‌کنند و به انحاء مختلف نمی‌توانند آن را در اختیار خود بگیرند چرا که یک فرد انقلابی است و پیرو آرمان‌های امام، انقلاب و شهدا می‎باشد. بنابراین روحیه این وزیر را از طرق دیگر خرد می‌کنند. به نیروهای داخلی به انحاء مختلف خط می‌دهند که این وزیر را تضعیف کنید. من از روحیه بلند و والای آقای زنگنه تقدیر می‌کنم که می‌ماند و مقاومت می‎کند. زنگنه می‌گوید فقط یک آبرو دارم و آن آبرو هم تقدیم انقلاب می‌کنم. امیدوار هستم خداوند به حق این لحظه که لحظه اذان است مسئولان جمهوری اسلامی و به خصوص آنهایی که دلشان برای جمهوری اسلامی می‎سوزد و برای شهدا کار می‌کنند را حفظ کند.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر