/
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

واگذاری ۶ پالایشگاه در بورس تا ۲ هفته آینده

وزیر امور اقتصادی و دارایی از واگذاری۶ پالایشگاه به روش جدید در بورس تا ۲ هفته آینده خبر داد.
کد خبر : ۲۱۷۹۸

نبض نفت -  فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره عرضه‌های اولیه در بورس برای جذب نقدینگی گفت: با بررسی‌ها و مطالعاتی که داشتیم توانستیم موارد قابل واگذاری را به هیئت واگذاری ارائه کنیم که این هیئت نیز با شکل پیشنهادی وزارت اقتصاد موافقت کرد یعنی ما در دوره جدید واگذاری‌ها هم در روش قیمت گذاری و هم در روش واگذاری تغییراتی را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: سهام 6 پالایشگاه یاد شده را که اتفاقاً از شرایط خوبی هم برخوردارند به صورت واحد به واحد واگذار می‌کنیم تا همه مردم حتی آن‌ها که پس انداز‌های خُرد دارند در این واگذاری‌ها شرکت و سهام را خریداری کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این گونه واگذاری‌ها هم دولت را کوچک و هم توده مردم را برای خرید بسیج می‌کند که به نوعی تحقق اقتصاد مردمی را به دنبال دارد از این نظر کار واگذاری این پالایشگاه‌ها که دو هفته آینده اعلام عمومی می‌شود کار بسیار جدیدی است.

دژپسند با بیان این که بورس نشان داد بستر مناسبی برای جذب منابع است، گفت: هم اکنون برنامه‌ای برای دو عرضه بزرگ در بورس داریم که به موجب آن 40 هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های با موقعیت عالی در آینده نزدیک عرضه خواهد شد البته امیدواریم با استقبال قابل توجه مردم از این عرضه ها، هدایت نقدینگی به سمت امور با اولویت صورت گیرد.

وی درباره روند کار هپکو افزود: روند کار واگذاری جدید انجام شده و فقط ثبت آن در حال انجام است، مدیر آن نیز فعالیتش را آغاز کرده و در حال انجام وظیفه است و مشکلاتی که در مجموعه هپکو وجود داشت همه حل شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صبح امروز پیامکی از استاندار استان مرکزی داشتم که در آن از اقدامات سازمان خصوصی سازی درباره هپکو تشکر کرده است.

دژپسند درباره روند ادغام بانک‌ها و کاهش شعب بانکی افزود: در بانک‌های دولتی، پدیده ادغام بسیار جدی است و امسال این موضوع در مجامع بانک‌های دولتی به عنوان یک بند، گزارش گیری شده و در آخر امسال همه بانک‌ها از این نظر ارزیابی می‌شوند.

وی گفت: اولویت در ادغام بانک‌ها را به جا‌هایی که چند شعبه دارند قائل شدیم تا هم خدمات بانک مردم دچار مشکل نشود و هم ارائه خدمت مانند گذشته و حتی بهتر انجام شود در عین حال با این اقدام و کاهش شعب بانکی، بهره وری بانک‌ها افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر