/
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

رقم غرامت پرداختی به بانک ملت ۱.۵ میلیارد دلار نیست

سامانه کدال با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود، از طرف بانک ملت اعلام کرد که رقم منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر غرامت دریافتی از بریتانیا صحیح نیست.
کد خبر : ۲۱۹۰۰
نبض نفت- بعد انتشار خبری مبنی بر اینکه غرامت دولت بریتانیا به بانک ملت، برای اعمال غیرقانونی تحریم علیه این بانک، پرداخت شده است. اعداد و ارقام ضد و نقیضی در رسانه ها دست به دست شد. 

نشریه "تایمز" انگلیس گزارش داده است این کشور ۱.۲۵ میلیارد پوند ( ۱.۵۴ میلیارد دلار) را به عنوان اصل و بهره غرامت پرداختی به بانک ملت پرداخت کرده است.

اما بانک ملت پس از انتشار این موضوع به خبرهای این چنینی واکنش نشان داد. به طوری که یک منبع آگاه در بانک ملت در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه در این باره می گوید: رقام منتشره (مبلغ ۱/۲۵ میلیارد پوندی یا ۱.۵۴ میلیارد دلاری) در رسانه ها مبنی بر غرامت دریافتی بانک ملت ازبریتانیا صحیح نیست و بانک ملت تمام خسارات خود را دریافت کرده است.
 
او ادامه داد: هر سه ماه یکبار گزارش های مالی شرکت ها وسازمان ها در سامانه کدال منتشر می شود، ما نیز این رقم دریافتی را در سامانه کدال منتشر کرده ایم و عنوان کرده ایم که این رقم  چه تبعاتی بر سودهای بانکی خواهد داشت.
 
 
رقم پرداختی غرامت به بانک ملی 1.5 میلیارد دلار نیست
 
پیرو شایعات منتشر شده در فضای مجازی در روز‌های اخیر در خصوص مبلغ دریافتی بانک ملت از وزارت خزانه داری انگلیس، به استحضار سهامداران محترم و فعالان بازار سرمایه می‌رساند کل مبلغ توافق شده توسط این بانک وصول شده است  و با آخرین نرخ تسعیر ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (هر یورو ۸ هزار و ۵۰۰ ریال) درآمدی بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان میلیون ریال عاید این بانک کرده است.

بنابر این تمام مبالغ اعلام شده در رسانه‌های مجازی مغایر با مبلغ فوق، از سوی این بانک تکذیب می شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر