/
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

درآمد روزانه کشور به ۲۷۲ میلیون دلار می رسد

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سال آینده با فرآورش ۸۲ درصد گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی ،درآمد روزانه کشور به ۲۷۲ میلیون دلار می رسد.
کد خبر : ۲۱۹۲

نبض نفت- مسعود حسنی، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در مراسم معارفه مدیر سایت ۲ و مدیر فاز ۱۹ با اعلام اینکه سال آینده با فرآورش ۸۲ درصد گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی ،درآمد روزانه کشور به ۲۷۲ میلیون دلار می رسد، گفت: با این میزان فرآوری، درآمد کشور به ۲۷۲ میلیون دلار در روز خواهد رسید و در سایه دستاورد بسیار مهم، ارزش یک سال محصولات پارس جنوبی معادل ۹۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: مخزن مشترک پارس جنوبی دو برابر مخزن دوم روسیه است و این مهم یک ثروت عظیم و استثنایی برای کشورمان محسوب می شود.این در حالی است که برای استفاده بهینه از این مخزن مشترک باید یک چشم انداز و استراتژی بسیار مهم طراحی و تنظیم نموده و طبق برنامه گام برداریم. اکنون مجتمع گاز پارس در افق پیش رو باید بتوانیم با شرکت های بزرگ دنیا مثل شل، ِانی و بی پی رقابت کنیم و اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با سهم تولید بیش از ۷۰ درصد  نقش بسیار مهمی در صنعت نفت و گاز کشور دارد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه تولیدات پارس جنوبی معادل ۱/۲ میلیون بشکه نفت خام است، تصریح کرد: بعد از پایان طرح توسعه در پالایشگاه های پارس جنوبی به ۵ میلیون بشکه معادل نفت خام می رسد که این رقم دو برابر نفت شرکت بی پی خواهد بود.

حسنی در ادامه به افزایش تولیدات مجتمع در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: حجم تولیدات مجتمع در سال جاری نیز افزایش بسیار چشمگیری دارد. در سال ۹۵ میزان تولید اتان ۴۲ درصد و تولید بوتان ۵.۵ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است. در حالی که در سال گذشته، همچنین تولید گوگرد حدود ۳۱ درصد، تولید میعانات گازی بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی با توجه به بهره برداری از پالایشگاه های ششم تا دهم در سال های اخیر، مجتمع گاز پارس جنوبی برای کاهش میزان فلرینگ این پالایشگاه ها برنامه‌ریزی کرده و در ۲ سال آینده میزان فلرینگ این پالایشگاه‌ها نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید  

منبع:مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر