/
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

افزایش ظرفیت تولید از میادین مشترک غرب کارون تا پایان سال

معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه مذاکرات با شرکت ساینوپک چین در یادآوران در جریان است،‌ گفت:‌ در ۶ ماه اول امسال ۱۰ هزار بشکه به تولید روزانه این میدان مشترک در غرب کارون افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ هزار بشکه دیگر نیز به تولید یادرآوران اضافه شود.
کد خبر : ۲۲۰۳۲

نبض نفت_ «رضا دهقان» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه تا پایان سال تولید از میدان نفتی آذر نیز از ۳۰ هزار بشکه به ۶۵ هزار بشکه خواهد رسید، ‌ادامه داد:‌ همچنین در میادین آبان و پایدار غرب پیش‌بینی می‌کنیم که تولید به حدود ۱۲ هزار بشکه در روز برسد.

وی تاکید کرد: ‌در دو میدان آبان و پایدار غرب یک کنسرسیوم روسی فعال است.

دهقان با اشاره به افزایش تولید ۱۰ هزار بشکه‌ای یادآوران در غرب کارون تا پایان سال، گفت:‌ احتمالا در آزادگان نیز افزایش ظرفیت تولید خواهیم داشت.

وی ادامه داد:‌ در آزادگان جنوبی برنامه‌ای برای همکاری چینی‌ها نداریم و قرار است با یک شرکت ایرانی این میدان توسعه پیدا کند اما در آزادگان شمالی شرکت «سی ان پی سی» چین همچنان کار می‌کند و اکنون در حال بهره‌برداری از این میدان هستیم.

به گفته دهقان، بخشی از آزادگان جنوبی به اروندان تحویل شده و بخش‌هایی نیز در آینده تحویل خواهد شد.

معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: همچنین شرکت «ساینوپک» چین نیز در میدان یادآوران فعال است و  مذاکراتی انجام شده تا ظرفیت تولید در این میدان پلکانی افزایش پیدا کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر