/
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

اختلال در حمل‌ونقل دریایی نفت جهان به دلیل تحریم‌های آمریکا

تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا ۳ درصد کل ناوگان نفتکش های جهان را از بازار خارج کرده است و نرخ کشتیرانی را برای حمل نفت مخصوصاً به آسیا افزایش داده است.
کد خبر : ۲۲۰۴۸

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، 300 نفتکش در جهان متوقف شده اند چون شرکت ها از نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا می‌ترسند. به این ترتیب نرخ حمل و نقل با کشتی به بالاترین حد رسیده است.

طبق اطلاعات ریفینیتیو ایکون ،این تحریم ها 3 درصد کل ناوگان نفتکش های جهان را از بازار خارج کرده است و نرخ کشتیرانی را برای حمل نفت مخصوصاً به آسیا افزایش داده است.

یک تاجر نفت خام در آسیا گفت نرخ کشتیرانی رکورد شکن شده است و مردم نگران هزینه باربری با کشتی هستند.

یونیپک، بخش تجاری شرکت بزرگ سینوپک چین، شرکت ترافیگورای سوئیس، شرکت ایکوینر و اکسون موبیل  250 نفتکش مخصوص نفت خام و محصولات نفتی را که در سال گذشته نفت ونزوئلا را حمل کرده بودند، رد کردند.

 شرکت های نفتی همچنین 43 نفتکش متعلق به شرکت کاسکوی چین را کنار گذاشتند. آمریکا ماه گذشته دو واحد از شرکت کشتیرانی کاسکو را به اتهام حمل عامدانه نفت خام ایران تحریم کرد.

شرکت دالیان کاسکو همچنین مالک 3 درصد از ناوگان نفتکش های بسیار بزرگ است و نبود کشتی های آن عامل اصلی افزایش نرخ کشتیرانی بوده است. نرخ حمل نفت و محصولات نفتی با کشتی طی دو هفته گذشته به بالاترین حد رسیده است.

 اختلال های به وجود آمده توسط حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان و ممنوعیت حرکت کشتی هایی که سال گذشته نفت ونزوئلا را هم کرده‌اند، بازار نفتکش ها را راکد کرده است. تخمین زده می‌شود که 23 نفتکش بسیار بزرگ دیگر از ناوگان خارج شوند تا تجهیزات کاهش آلایندگی در آنها نصب شود و بتوانند از ژانویه 2020 طبق قوانین جدید دریانوردی جهان فعالیت کنند. 


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر