/
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

ادعای عربستان درباره جبران خسارات وارده به آرامکو

مسؤولان شرکت آرامکوی عربستان پیش‌بینی کردند که خسارت‌های وارد شده به این شرکت نفتی در پی حمله اخیر جنبش انصارالله یمن تا پایان نوامبر جبران شود.
کد خبر : ۲۲۰۸۴

نبض نفت- مسؤولان شرکت آرامکوی عربستان گفتند که این شرکت امیدوار است خسارت وارد شده به چهارمین برج تثبیت نفت در جریان حمله پهپادی انصارالله تا پایان نوامبر جبران شود و به دنبال آن تولید نفت از تأسیسات آسیب‌دیده این شرکت به ظرفیت کامل خود می‌رسد.

حمله پهپادی اخیر انصارالله یمن به تأسیسات نفتی عربستان سبب شد تولید روزانه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت این کشور متوقف شود.

در همین راستا، خالد بریک، معاون فعالیت‌های نفتی منطقه جنوبی آرامکو به تعدادی از خبرنگاران که برای بازدید از تاسیسات آسیب دیده در خریص و بقیق دعوت شده بودند، گفت: در حملات مذکور پنج برج تثبیت نفت هدف قرار گرفت و تعمیر سه عدد از این برج‌ها همچنان در جریان است.

بریک پیش‌بینی کرد که تعمیرات سه برج مذکور طی شش هفته پایان یابد.

در حملات پهپادی انصارالله چهار برج از پنج برج مذکور آسیب دیدند و در همین راستا، یک مدیر محلی عربستانی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که تعمیرات سه برج پایان یافته است.

مقامات سعودی می‌گویند، ظرفیت تولید فعلی نفت خام آرامکو ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز بوده که این میزان ۰.۷ میلیون بشکه پایین‌تر از حد معمول است.

شرکت آرامکو عربستان پیشتر  پیش‌بینی کرده بود که تولید نفت از تأسیسات آسیب‌دیده این شرکت تا پایان ماه سپتامبر به ظرفیت کامل خود می‌رسد.

منبع: ایسنا

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر