/
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

سرمایه گذاری ۲۲۰۰ میلیاردی در ۱۴ پروژه حوزه اکتشاف

مدیر شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: ما هیچگاه به استقبال تحریم نمی‌رویم، به دنبال قطع ارتباط با دنیا نیستیم و دست تسلیم برای قبول زورگویی بالا نمی‌بریم.
کد خبر : ۲۲۰۹۲
نبض نفت- سید صالح هندی در مراسم اعلام کشف میدان گازی جدید و امضای قرارداد پروژه‌های لرزه‌نگاری پانیذ و باشت با اعلام اینکه در سال ۹۸، ۱۴ عملیات مغناطیس و ثقل و مغناطیس به مناقصه می‌رود، اظهار داشت: ۷ عملیات تعیین تکلیف شده و تا انتهای سال در مورد بقیه اطلاعات قوی ارائه خواهیم داد.
وی افزود: مجموع سرمایه گزاری این ۱۴ پروژه ۲۲۰۰ میلیارد تومان است.
مدیر شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت گفت؛ این ۱۴ پروژه پراکندگی خوبی دارد و در بندر جاسک، جازموریان، میانه و بستان آباد و ... قرار دارد.

نفت پر امید ماموریت های خود را انجام می‌دهد
وی گفت: امضای این قراردادها در این شرایط دو پیام واضح دارد؛ یکی اینکه علیرغم مشکلات صنعت نفت امضای قرارداد نشان می‌دهد نفت زنده، پرتلاش و پرامید ماموریت خود را انجام می‌دهد.همچنین سرمایه گذاری لرزه نگاره و ژئوفیزیک بلندمدت است و همانطور که وزیر گفته‌اند ، نفت باامید کامل و زنده به آینده روشن چشم دارد.

وی تاکید کرد: ما هیچگاه به استقبال تحریم نمی‌رویم، به دنبال قطع ارتباط با دنیا نیستیم و دست تسلیم برای قبول زورگویی بالا نمی‌بریم.
وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت اکتشاف در ماموریت ذاتی برای همه حوزه‌های رسوبی تعیین تکلیف کرده که وجود یا عدم وجود منابع هیدروکربونیک بررسی شود افزود: در برخی جاها اعلام نبودن ذخائر نفتی و گازی نیز موفقیت است.
وی با بیان اینکه ابتدایی‌ترین اطلاعات ما در بخش اکتشاف ژئوفیزیکی و زمین‌شناسی است افزود: برای گرفتن دیتای پایه لاجرم باید عملیات مغناطیس و لرزه‌نگاری دوبعدی و سه‌بعدی اجرا کنیم که امروز دو قرارداد در این زمینه امضا می‌شود.

هندی خاطرنشان کرد: این قراردادها قبلا توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد مثلا پروژه پانیذ پیچیده است هم در دریا و هم در خشکی باید مطالعه صورت گیرد اما اکنون با حمایت وزارت نفت و شرکت‌های داخلی ما توانسته‌ایم خودمان کار را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه به دنبال مطالعه مشترک با شرکت‌های ایرانی هستیم افزود: اکنون به این خودباوری رسیدیم که خودمان می‌توانیم پروژه‌ها را اجرا کنیم تا زمانی که ارتباط تکنولوژیکی برقرار شود و بتوانیم دانش فنی داشته باشیم.

وی یادآور شد: شرکت‌های داخلی باید خودشان را در زمینه اجرای پروژه‌ها تجهیز کنند.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: کار اکتشاف از سال 95 به پروژه‌محور تغییر رویکرد داد و از سال گذشته، کشف بلوک‌های جدید نتیجه داد از این به بعد شاهد خبرهای خوبی خواهیم بود.

170 درصد تعهدات نفتی و 130 درصد تعهدات گازی اکتشاف محقق شد
وی یادآور شد: از تعهد کشف شورای عالی کشف از اواخر شهریورماه طی برنامه پنج ساله چند تعهد کشف برای نفت و گاز اجرا شد و به این ترتیب در بخش نفت به 130 درصد تعهدات خود عمل کردیم و در بخش گاز نیز به 170 درصد تعهدات در حوزه کشف عمل شده است اگر همین منوال ادامه داشته باشد سال آینده درخواست تعهد اکتشاف بیشتری را خواهیم داشت و تا پایان برنامه پنج ساله می‌توانیم به این اهداف برسیم.

منبع:ایرنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر