/
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

نیروگاه اتمی بوشهر با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد

واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در شش ماهه نخست سال 98 حدود 3333 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده است.
کد خبر : ۲۲۱۰۳

نبض نفت- بر اساس گزارش شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران، واحد یک نیروگاه اتمی بوشهر در مجموع در سال‌های راه‌اندازی از سال 1390 و بهره‌برداری تجاری از مهرماه 1392 تا پایان شهریور سال 1398 به میزان 38776 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و میزان 35239 میلیون کیلووات ساعت تحویل شبکه برق سراسری شده است.

نیروگاه اتمی بوشهر در شش ماهه اول سال 1398 حدود 3333 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و به میزان 3018 میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه برق سراسری تحویل داده است.

 نیروگاه اتمی بوشهر آخرین بار از 7 اسفند تا 9 اردیبهشت جهت انجام اقدامات تعویض سوخت و نگهداری نیروگاه خاموش شده بود. هر ساله در یک دوره حدودا دو ماهه قلب راکتور بوشهر برای انجام تعویض سوخت و تعمیر و نگهداری خاموش می‌شود که تاکنون در شش دوره زمانی این کار انجام شده است.

تست‌های راه‌اندازی‌ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در مهرماه 92 انجام شد. در 15 بهمن 92 سوخت گذاری و تعمیرات اساسی آن انجام شد و در تیرماه 94  اقدامات نهایی انجام و سرانجام اسفند 94 به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.

با وجود برخی انتقادها از سوی مقامات و شخصیت‌های بی‌اطلاع از روند فنی کار در نیروگاه هسته‌ای بوشهر که مساله روند تعویض سوخت و تعمیر نیروگاه را با متوقف شدن فعالیت آن مرتبط کرده بودند، این نیروگاه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی سهم واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به طور متوسط ۲.۷ درصد از تولید برق کشور است.


منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر