/
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

جزئیات ارائه تسهیلات برای نصب کنتور‌ روی چاه‌ها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: تکلیف قانونی دولت بر این بود که برای جلوگیری از مازاد مصرف چاه‌ها تسهیلاتی جهت نصب کنتور‌ه روی چاه‌ها تسهیلاتی ارائه کند.
کد خبر : ۲۲۱۴۸
جزئیات ارائه تسهیلات برای نصب کنتور‌ روی چاه‌ها
نبض نفت - علی وقف چی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص نصب کنتور روی چاه‌های کشاورزی اظهار کرد: تکلیف قانونی دولت بر این بود که برای جلوگیری از مازاد مصرف چاه‌ها تسهیلاتی جهت نصب کنتور‌ها روی چاه‌های کشاورزی ارائه دهد و هزینه مربوط به آن را از کشاورزان دریافت کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: اعتقاد دارم اگر دولت قصد دارد در زمینه‌ای سرمایه گذاری کند مردم نباید در این مسئله دخالت کنند؛ در ارتباط با نصب کنتور‌ بر چاه‌ها هم وظیفه دولت بود از بودجه عمومی اقدام به نصب این کنتور‌ها کند.

وقف چی بیان کرد: در حال حاضر کشاورزان ما قادر به پرداخت هزینه این کنتور‌ها به صورت یک جا نیستند، بعلاوه وقتی مردم از دولت اقدامات جدی نمی‌بینند به طبع مقاومت می‌کنند.

این نماینده مجلس افزود: مشکلات ما با نصب کنتور و این قبیل مسائل حل نمی‌شود؛  موفق نشدیم آب را به عنوان یک کالای اقتصادی تعریف کنیم و الگوی کشت را در کشور تعریف کرده و به مردم بشناسانیم، اگر امروزه گوجه فرنگی با قیمتی حدود ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد این به معنی نابودی منابع کشور است

او در پایان اظهار کرد: افرادی که مدعی مدیریت آب هستند باید این مسئله را در نظر بگیرند که هم اکنون محصولاتی مانند زعفران، پسته و زرشک به عنوان محصولات استراتژیک می‌تواند برای کشور ارز آوری بالایی داشته باشند.  با کشت محصولات مازاد شاهد این هستیم که این محصولات روی دست کشاورز می‌ماند؛ اگر نتوانیم منابع آبی کشور را کنترل کنیم و ندانیم چه محصولاتی را باید در کشور زیر کشت ببریم، موفق نخواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر