/
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

اولین فراخوان گردشگری سدهای کشور منتشر شد

اولین فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار طرح توسعه گردشگری آبی محدوده مخزن سد سردشت منتشر شد.
کد خبر : ۲۲۲۰۰

نبض نفت - اولین فراخوان گردشگری سدهای کشور منتشر شده و بر اساس آن، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌های گردشگری در سد سردشت اعلام شد.

در بخشی از متن این فراخوان آمده است: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران پیرو تفاهم‌نامه وزارت نیرو با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مبنی بر «توسعه گردشگری در حاشیه مخازن سدهای بزرگ کشور»، در نظر دارد نسبت به شناسایی سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت توسعه صنعت گردشگری در قالب بسته طرح‌های مطالعه شده در محدوده سد و نیروگاه برق‌آبی سردشت اقدام نماید.

در این فراخوان، به فرصت‌های متعدد ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در یک جغرافیای محدود شامل دهکده توریستی، پارک آبی، ورزش‌ها و تفریحات آبی، زیپ لاین و تله‌سیژ، طبیعت گردی، بوم‌گردی، کشتی تفریحی و مجموعه اقامتی و پذیرایی، به‌عنوان بسته طرح‌های مطالعه شده اشاره شده است.

بر این اساس، علاقه‌مندان می‌توانند ضمن ارائه معرفی نامه کتبی برای اشخاص حقوقی و کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی با مراجعه حضوری به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران طبقه 10 طرح سردشت و یا کارگاه سد و نیروگاه سردشت واقع در استان آذربایجان غربی، شهرستان سردشت، حد فاصل روستای کولسه علیا و کولسه سفلی، اطلاعات مربوط به طرح های مطالعه شده را دریافت و جهت حضور در جلسه معرفی این طرح‌ها و پرسش و پاسخ مربوطه که متعاقباً تشکیل خواهد شد، ثبت نام کنند.

سد و نیروگاه سردشت، در دامنه زاگرس شمالی و در فاصله 13 کیلومتری شهر سردشت، در مرز استان‌های آذربایجان غربی و کردستان واقع شده است.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر