/
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

مجوز تامین آب پتروشیمی ابن‌سینا صادر شد

استاندار همدان گفت: مجوز تامین آب پتروشیمی ابن سینا به عنوان دومین پتروشیمی همدان صادر شده است و عملیات اجرایی آن با مشارکت وزارت نفت، به زودی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین آغاز می‌شود.
کد خبر : ۲۲۲۲۹

نبض نفت- سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در نشست اعضای اقتصاد مقاومتی همدان با اشاره به بازدید معاون وزیر نفت از پتروشیمی هگمتانه افزود: عملیات اجرایی این طرح ۱۲ سال متوقف شده بود که امسال در دو مرحله ۳۰۰ میلیارد ریال به آن تزریق شد و حالا به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

وی اظهار داشت: این پتروشیمی با اشتغالزایی ۲۳۷ نفر، در بهمن ماه سال جاری به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز می‌کند و در خردادماه سال آینده به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود.

شاهرخی بیان کرد: امسال عملیات اجرایی ۲ گاوداری در استان آغاز شده است که با بهره‌برداری از آن‌ها همدان به قطب تولید شیر در کشور تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار توافق ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای چهار طرح، با «شستا» (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) انجام شده است و تلاش می شود تا یک سال آینده، این طرح‌ها بهره برداری شوند.

استاندار همدان ادامه داد: بر اساس توافقنامه با شستا، ۲ طرح در ملایر یک طرح در نهاوند و یک طرح نیز در همدان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید با واگذاری طرح‌های غیرفعال به بخش خصوصی، آنها را احیا کنیم، افزود: همکاری بین دستگاه‌ها، اهمیت ویژه‌ای در اتحاد و پشبرد اهداف استان دارد. 

شاهرخی اضافه کرد: فرمانداران ضامن اجرایی و عملیاتی کردن طرح‌ها در شهرستان‌ها هستند و نقش مهمی در فراهم کردن زمینه برای اجرای طرح های شهرستانی دارند.

وی تاکید کرد: اگر امروز استان در مسیر توسعه قرار گرفته، حاصل کار و درک صحیح مدیران از سیاست‌های دولت است.

استاندار همدان گفت: اولویت نخست کشور، رونق تولید، و دغدغه اصلی ما توجه به معیشت و اشتعال جوانان است و اگر مدیری به این سمت نرود،ارتباطمان را با آن قطع می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاهی از مسیر رو به جلوی استان جا بماند ممکن است جلوی حرکت دیگر دستگاه ها را نیز بگیرد؛ مدیران استان باید قوی، مسئولیت پذیر و خطر پذیر باشند و در حرکت رو به جلو نگران دستگاه نظارتی نباشد.

شاهرخی افزود: همدان استانی است که با برنامه و هدفمند رو به جلو حرکت می کند و نباید اجازه دهیم عنصری مانع حرکت آن شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور مدیران باید تلاش شبانه‌روزی همراه با فداکاری داشته باشند، بیان کرد: برخی کج سلیقه‌گی‌ها موجب شد طرحی چند میلیاردی نزدیک به ۲ سال در استان متوقف شود.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران باید به ظرفیت رسانه‌ها بیشتر توجه کنند، افزود: اصحاب رسانه استان، انسانهای فرهیخته و دلسوزی هستند که مدیران باید با آنها تعامل ویژه‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما امروز نیاز به ایجاد امید و نشاط در جامعه داریم و این رسانه ها هستند که می‌توانند کارهای انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کنند.

شاهرخی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های خبری مدون با اصحاب رسانه و صداوسیما در دستور کار دستگاه‌های استان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مدیران استان باید در برنامه‌ها، از اتاق‌های خود بیرون بیایند و در بین مردم حضور پیدا کنند.

استاندار همدان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در این ایام با برپایی ۸۵ موکب، در موج رفت و بازگشت میزبان زائران اربعین حسینی بودند.

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر