/
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

مطلوبیت نفت روسیه برای آسیا در بالاترین سطح

پس از اینکه تحریم کشتی های چینی، هزینه انتقال نفت با نفتکش ها را بالا برد، روسیه به ذینفع ناخواسته تحریم های آمریکا تبدیل شد بطوریکه پرمیوم نفت روسیه که تنها چند روز زمان می برد تا به شمال آسیا برسد، رکورد زده است.
کد خبر : ۲۲۲۳۸

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، روسیه، دومین تولیدکننده نفت در جهان، پس از اینکه تحریم  کشتی های چینی، هزینه انتقال نفت با نفتکش ها را بالا برد، به ذینفع ناخواسته تحریم های آمریکا تبدیل شد بطوری که پرمیوم نفت روسیه که تنها چند روز زمان می برد تا به شمال آسیا برسد، رکورد زده است.

پس از حملات (پهپادی یمن) به تاسیسات نفتی عربستان که قیمت نفت خام لحظه ای را بالا برد و درحالی که پالایشگاه های آسیایی نفت با سولفور کمتر را پالایش می کنند تا نیاز کشتی داران برای سوخت پاک تر از سال 2020 را تامین کنند، تقاضا برای انواع نفت روسیه برای فروش در آسیا در ماه گذشته بالا رفته است.

افزایش هزینه حمل نفت با نفتکش در دو هفته گذشته، خریداران آسیایی را بر آن داشته تا برای محموله هایی که مسافت کشتیرانی کمتری دارند نظیر نفت روسیه پول بیشتری بپردازند.

این عوامل، پرمیوم نفت ESPO Blend در ماه دسامبر را که در بندر کوزمینو روسیه بارگیری می شود، افزایش داده و بالاترین رقم حدود 9 دلار در هر بشکه به نسبت نفت دبی رسانده است.

به گفته تاجران، پرمیوم نفت سوکول روسیه به نسبت نفت دبی به حدود 9 دلار در هر بشکه، بالاترین رقم در 5 سال گذشته رسیده است.

پس از اینکه نزدیک به 300 نفتکش یا 3 درصد ناوگان جهانی به علت ترس شرکت ها از نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا با محدودیت فعالیت روبرو شدند، هزینه حمل و نقل نفت با نفتکش در جهان رکورد زد.

به گفته یک تاجر غربی، «نفت اورال روسیه نیز امسال به لطف تحریم های ایران و ونزوئلا وضعیت خوبی داشته است و اکنون نفت ESPO هم به وضوع متنفع شده است. تحریم های آمریکا واقعا برای انواع نفت روسیه خوب بوده است.»

به گفته یک تاجر چینی، هرچند پرمیوم فروش نفت لحظه ای بر روی عرشه افزایش یافته اما انواع نفت روسیه بیشتر به علت هزینه حمل مورد علاقه خریداران آسیایی قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر