/
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

آمادگی صنعت نفت برای سیلاب احتمالی در هورالعظیم

مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیلاب از سوی مجموعه صنعت نفت در هورالعظیم در حال آماده سازی است، ‌ گفت: سدی در آن منطقه وجود دارد که ارتفاع آن را بالا می‌بریم و جاده‌ها و زیرساخت‌ها نیز در حال تقویت است.
کد خبر : ۲۲۲۴۲

نبض نفت- «کریم زبیدی» روز جمعه در مورد شایعاتی مبنی بر خشک شدن و نمکی شدن هورالعظیم، ‌تاکید کرد: درست است که در زمان سیل بخشی از آب هورالعظیم به سمت عراق هدایت شد اما این آب دوباره به سمت ایران بازگشته و خشک شدن بخش‌هایی از هورالعظیم نمی‌تواند درست باشد.

وی به مصوبات نفت برای جبران خسارات سیل اشاره کرد و افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان برای کمک به بازسازی خانه‌ها و بهداشت روستایی در نظر گرفته شده و ۳۰ میلیارد تومان نیز صرف تامین کالاهای اساسی در این مناطق شده است.

زبیدی در مورد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی نیز گفت: شرکتی ایرانی برای توسعه این لایه پیشنهاد خود را ارائه کرده که در کمیته مشاوره مخزن به تایید رسیده است و هر چند که در بحث‌های فنی مذاکرات تمام شده اما در مورد مسائل اقتصادی نظرات نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه میادین سپهر و جفیر واگذار شد و به طور عملی کار خود را آغار کرده‌اند، ‌ادامه داد: قراردادهای پایدار غرب، ‌چشمه خوش، دال پری و پایدار شرق نیز نهایی شده و در مورد میدان یاران هم با شرکت پرشیا به توافق رسیدیم و بحث‌های دیگر دنبال می‌شود.

مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به واگذاری بهره‌برداری و تولید میدان آزادگان جنوبی به شرکت نفت و گاز اروندان‌ گفت: شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از این میدان خلع ید نشده و ادامه توسعه آزادگان جنوبی همچنان توسط اسن شرکت انجام می‌شود.

به گفته زبیدی، شرکت متن توسعه‌دهنده است و کارش توسعه میدان اما برای شرکت اروندان مسئولیت بهره‌برداری را بر عهده دارد و زمانی که میدان توسعه داده شد برای بهره‌برداری و نگهداشت کار را به اروندان واگذار می‌کند.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر