/
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

رشد ۳۲ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به مصرف ۲۲۷ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در بخش خانگی گفت: این در حالی است که مصرف گاز در بخش خانگی در روز جمعه ۱۷۱ میلیون متر مکعب بوده که نشان‌دهنده رشدی ۳۲ درصدی در مصرف گاز است.
کد خبر : ۲۲۳۹۰
نبض نفت - محمد عسگری» روز چهارشنبه با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا و افت دما در روزهای اخیر شاهد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی هستیم، ادامه داد: مصرف خانگی اکنون به ۲۲۷ میلیون متر مکعب در روز رسیده و این در حالی است که مصرف گاز در روز سه شنبه ۲۰۹ میلیون متر مکعب بوده است.

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، همچنین ۱۱۹ میلیون متر مکعب گاز نیز برای مصرف به صنایع عمده ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه ها نیز ۱۹۸ میلیون متر مکعب گاز دریافت کرده‌اند، افزود: در مجموع بخش خانگی، صنایع عمده و نیروگاه‌ها، ۵۴۴ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده‌اند.

هر سال با افت دما و شروع ماه‌های سرد سال، استفاده از وسایل گازسوز برای گرمایش خانگی افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث رشد مصرف گاز می‌شود. با این حال لازم است تا مسائل ایمنی در استفاده از این وسایل مورد توجه باشد.

اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر گاز منواکسید کربن است و مشترکین باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی داشته باشند.

آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و تماس با سامانه ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی گرفته شود.

سرویس کردن کامل مجموعه سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره‌ها و اطمینان از سلامت مشعل ها و… قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست‌های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله‌های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر