/
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران: روزهای پاک تهران در مقایسه با پارسال ۱۵ روز افزایش یافت

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد روزهای پاک تهران در مقایسه با پارسال ۱۵ روز بیشتر شده است.
کد خبر : ۲۲۴۵۹

نبض نفت به گزارش از روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست، محمد رستگاری، با تشریح آمار کیفیت هوای تهران در مقایسه با پارسال گفت: بررسی آمار و اعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از ابتدای سال تا پایان مهرماه، بیانگر وضع کیفی مشابه هوای تهران نسبت به پارسال است.

وی افزود: تهران از ابتدای سال تا پایان مهرماه، ۲۵ روز هوای پاک را تجربه کرده که این شرایط در زمان مشابه پارسال ۱۰ روز بوده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در هفت ماه امسال، هوای تهران، ۱۶۴ روز قابل قبول و ۲۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود که این وضع در دوره مشابه پارسال، ۱۸۰ روز قابل قبول و ۲۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

رستگاری با بیان اینکه امسال یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها در وضع کیفیت هوای تهران وجود داشت، عنوان کرد: آمار و ارقام بیانگر برابری تقریبی کیفیت هوای امسال با پارسال تاکنون است که البته در این بین روزهای پاک در مقایسه با پارسال ۱۵ روز بیشتر شده است.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و پیش رو بودن شرایط وارونگی دما در تهران گفت: برنامه‌های پایشی مستمری برای این ایام در نظر گرفته شده است و امیدواریم با همکاری مردم و تلاش مسئولان شاهد آلودگی هوای کمتری در ایام باقیمانده امسال باشیم.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، چندی پیش در نشستی خبری با مقایسه تعداد روزهای پاک و سالم در تهران نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد: در سال‌های گذشته این سازمان خود یکی از شاکیان کیفیت بنزین بود، اما آزمایش‌ها نشان داده میزان گوگرد در بنزین حتی پایین‌تر از حد استاندارد بوده و کاهش تعداد روزهای ناسالم در تهران گواهی بر این موضوع است.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر