/
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۸/۰۶

در حالی که تنش های تجاری بین آمریکا و چین کاهش یافته و در عین حال ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا پس از افزایش حدودا یک درصدی در جلسه قبل، امروز نسبتا ثابت بود.
کد خبر : ۲۲۵۱۵

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در حالی که تنش های تجاری بین آمریکا و چین کاهش یافته و در عین حال ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا پس از افزایش حدودا یک درصدی در جلسه قبل، امروز نسبتا ثابت بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 1505 دلار و 9 سنت رسید. قیمت طلا در بازار امریکا نیز امروز 0.14 درصد افزایش داشت و به 1507 دلار و 40 سنت رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت، کشورش در مذاکرات تجاری با چین خیلی خود عمل کرده است و اینکه پکن «به شدت» نیازمند انعقاد یک توافق است.

آمریکا و چین در طی 15 ماه گذشته مجموعه ای از تعرفه های تلافی جویانه را علیه یکدیگر به اجرا گذاشته و موجب بروز نگرانی ها نسبت به رکود در اقتصاد جهانی شده اند. همین مسئله سبب رشد بیش از 17 درصدی قیمت طلا در سال جاری میلادی شده است.

جنگ تجاری میان دو کشور به بازارهای مالی نیز ضربه زده و بانک های مرکزی بزرگ جهان را وادار ساخته تا نرخ بهره را کاهش دهند.

بر اساس گزارش ها، تجار احتمال کاهش 25 صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه جاری را 90.4 درصد ارزیابی می کنند.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی هفته گذشته حدود 0.6 درصد افزایش داشت.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی روز دوشنبه به بالاترین رقم در طی 3 ماه گذشته رسید، زیرا اشتها برای سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک به دلیل امیدواری به نتیجه مذاکرات تجاری افزایش یافت.

معترضان ضد دولتی در هنگ کنگ روز سه شنبه اقدام آتش زدن فروشگاه ها و پرتاب نارنجک های آتش زا به سمت پلیس کردند. پلیس نیز تلاش کرد با پرتاب گاز اشک آور، ماشین های آب پاش و گلوله های پلاستیکی هزاران معترض سیاه پوش را متفرق نماید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر