/
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

کاهش چشمگیر سهم اوپک از بازار نفت

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد سهم این سازمان از بازار جهانی به علت افزایش تولید نفت شیل آمریکا و دیگر رقیبان، در حال کاهش است.
کد خبر : ۲۲۸۲۸

به گزارش نبض نفت  به نقل از رویترز:اوپک اعلام کرد علی‌رغم افزایش اشتها برای انرژی ناشی از توسعه اقتصادی در جهان، این سازمان در ۵ سال آینده به علت افزایش تولید نفت شیل آمریکا و دیگر رقیبان، مقدار کمتری نفت عرضه خواهد کرد.

اوپک در گزارش چشم‌انداز جهانی نفت ۲۰۱۹ اعلام کرد انتظار می‌رود، تولید نفت و دیگر محصولات مایع اوپک تا سال ۲۰۲۴ به ۳۲.۸ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. این رقم برای سال ۲۰۱۹ برابر با ۳۵ میلیون بشکه در روز است.
افزایش فعالیت‌های اقلیمی در غرب و توسعه استفاده از سوخت‌های جایگزین، قدرت تقاضای طولانی مدت برای نفت را زیر نظر بیشتری قرار داده است. اوپک پیش‌بینی خود از تقاضا برای نفت در میان مدت و طولانی مدت را در این گزارش کاهش داده است.
عرضه نفت اوپک در سال‌های اخیر به علت توافق با روسیه و دیگر تولیدکنندگان با هدف حمایت از بازار کاهش یافته است.
اوپک پیش‌بینی خود برای تقاضا برای نفت در میان مدت را کاهش داده است. این سازمان، تقریبا یک سوم عرضه جهانی خود را به خود اختصاص داده است تخمین زده است که مصرف نفت تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰۳.۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد که این رقم ۱۰۴.۵ میلیون بشکه در روز در گزارش قبلی عنوان شده بود.

از نظر این سازمان، تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد و به ۱۱۰.۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد.


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر