/
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه انجام گام چهارم کاهش تعهدات برجامی

بر اساس اطلاعات دریافتی از سایت غنی سازی شهید دکتر علیمحمدی ساعتی پیش پس از اتصال سیلندر خوراک به خطوط گازدهی زنجیره‌های سانتریفیوژ و پایان موفقیت آمیز خلا سازی خطوط، عملیات پسیواسیون شروع شده است پس از این اقدام گازدهی به زنجیره‌ها آغاز خواهد شد. ​​​
کد خبر : ۲۲۸۴۶
نبض نفت - بر اساس اطلاعات دریافتی از سایت غنی سازی شهید دکتر علیمحمدی ساعتی پیش پس از اتصال سیلندر خوراک به خطوط گازدهی زنجیره‌های سانتریفیوژ و پایان موفقیت آمیز خلا سازی خطوط، عملیات پسیواسیون شروع شده است پس از این اقدام گازدهی به زنجیره‌ها آغاز خواهد شد.
به گزارش سازمان انرژی اتمی،​​​تا ساعت ۲۴ زنجیره‌ها در حال پسیواسیون و خارج کردن گاز‌های سبک خواهند بود، و تیل و پروداکت دومرتبه مخلوط میشوند پس از نیمه شب شیر‌ها باز شده و محصول جمع آوری خواهد شد فردا بعد از ظهر بعد از پایدار شدن شرایط نمونه گیری انجام خواهد شد.
بهروز کمالوندی ظهر روز چهارشنبه ۱۵ آبان، در آغاز اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، پیرامون گازدهی به سانتریفیوژ‌های فعال در سایت فردو گفت: امروز مخزن ۲ هزار و ۸۰۰ کیلویی حاوی حدود ۲ هزار کیلوگرم گاز هگزا فلوراید اورانیوم از سایت شهید احمدی روشن به سایت غنی سازی فردو شهید علی‌محمدی انتقال داده شد.

وی افزود: این فرآیند غنی سازی چند مرحله دارد که مرحله اول انتقال مواد بود که انجام شد و در مراحل بعدی باید این‌ها را به خطوط خوراک وصل کنیم.



منبع: میزان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر