/
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

تامین سوخت مناطق زلزله زده به روال عادی ادامه دارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سوخت مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی به طور کامل تامین شده است.
کد خبر : ۲۲۸۵۹
به گزارش نبض نفت به نقل از وزارت نفت، «فاطمه کاهی»   درباره سوخت‌رسانی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی افزود: سوخت کافی در منطقه وجود دارد و هیچ کمبودی به لحاظ تامین سوخت موردنیاز جایگاه‌ها و مردم وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از تاسیسات و جایگاه‌های مناطق زلزله‌زده دچار آسیب نشده است، اظهارداشت: در نخستین دقایق وقوع زلزله، برخی جایگاه‌ها در شهرهای بزرگ با ازدحام برای سوخت‌گیری روبرو شدند که هم اکنون اوضاع به حالت عادی بازگشته و سوخت‌رسانی به نحو مطلوب در تمامی جایگاه‌ها در حال انجام است.
کاهی با تاکید بر اینکه سوخت مورد نیاز گرمایشی (نفت سفید) نیز به میزان کافی در شهریورماه به نقاط سخت‌گذر منطقه آذربایجان شرقی ارسال و ذخیره‌سازی شده است، تصریح کرد: تعدادی نفتکش حامل نفت سفید نیز به صورت اضطراری در روستاهای زلزله زده مستقر شده‌اند تا در صورت نیاز، سوخت گرمایشی مورد نیاز مردم را تامین کنند.
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی تَرْک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زمین لرزه استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل را هم لرزاند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است.


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر