/
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

معارفه اعضای جدید هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محمد مهدی رحمتی، مهدی کرباسیان، علی کاردر، حمیدرضا عراقی، فرزین مینو، امیرحسین بحرینی و محمد مصطفوی را به عنوان اعضای اصلی و سید حسین موسوی و طاهره جعفری را به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت معرفی کرد.
کد خبر : ۲۲۹۱۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مسعود کرباسیان امروز (شنبه، ۱۸ آباماه) در آیین معارفه رئیس و اعضای جدید هیئت‌ رئیسه صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، ضمن معرفی این اعضا و قدردانی از اعضای پیشین، عنوان کرد: این صندوق، تنها صندوق مستقل و سودآور کشور است که به لحاظ عملکرد قوی، آینده خوبی در پیش دارد.

وی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران و اساسنامه جدید صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت مبنی بر اضافه شدن اعضای جدید به هیئت‌امنا، گفت: در اساسنامه جدید، وزیر نفت، وزیر اقتصاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای اصلی هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و در غیاب اعضای اصلی، اعضای علی‌البدل، مدیران عامل سه شرکت اصلی (شرکت ملی گاز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی) و دو بازنشسته به انتخاب وزیر نفت در هیئت‌امنا حضور دارند. اعتبار حکم اعضای هیئت‌رئیسه نیز سه سال است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به کمک‌های صندوق های بازنشستگی در اعتبار بخشی به پروژه‌های صنعت نفت در شرایط سخت تحریم، اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با توجه به کارنامه درخشانی که دارد، می‌تواند الگویی برای دیگر صندوق‌ها در کشور باشد.

کرباسیان به سابقه حضور محمدمهدی رحمتی در هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت هم اشاره و ضمن قدردانی از وی در پذیرفتن مسئولیت جدید، از زحمات نصرت رحیمی در مدت تصدی مسئولیت ریاست هیئت‌رئیسه صندوق‌ها و همچنین از خدمات دیگر اعضا  قدردانی کرد.

محمدمهدی رحمتی، رئیس جدید هیئت‌رئیسه صندوق نیز در این نشست عنوان کرد: دغدغه اصلی اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌ها، حفظ اموال جمعیت بازنشستگان و استفاده بهینه از آنهاست.

وی افزود: تامین اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها در حالت کلی دشوار و در شرایط تحریم دشوارتر است؛ با این حال صندوق همواره تلاش کرده است با رعایت قوانین و مقررات و حفظ سلسله مراتب اداری، منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها را تامین کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر