/
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

برخی مدیران نفتی دیدگاه توسعه‌ای به خوزستان ندارند

استاندار خوزستان گفت: وزیر نفت همواره خود را برای حل مشکلات خوزستان متعهد می‌داند اما برخی مدیران نفتی چنین دیدگاهی نسبت به این استان ندارند
کد خبر : ۲۲۹۱۳
نبض نفت - غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در حاشیه آیین افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی غدیر در منطقه کوی علوی اهواز درخصوص انتقاد شهردار از بی تفاوتی وزارت نفت نسبت به خوزستان و کلانشهر اهواز بیان کرد: خوزستان خاستگاه تولید نفت است و انتظار می رود شرکت نفت گام هایی برای تسهیل مدیریت شهری در این کلانشهر بردارد.
وی با بیان اینکه وزیر نفت در زمان بروز تداخل میان منافع شهری و تولید نفت به دنبال ارائه راهکارهایی است تا ضمن عدم آسیب رسانی به تولید نفت به عنوان یک سرمایه ملی، شهر اهواز نیز توسعه یابد اظهار داشت:وزیر نفت در روزهای آینده برای پیگیری بخشی از مشکلات ایجاد شده  در همین حوزه به خوزستان سفر می کند.

شریعتی گفت: وزارت نفت در جریان سیل امکانات خود را برای کمک به سیل زدگان به کار بست پس از آن نیز تعمیر مدارس و خانه های بهداشت مناطق نفتخیز درگیر سیل را برعهده گرفت.

وی ادامه داد: نمی توان گفت شرکت نفت هیچ سهمی به کلانشهر اهواز پرداخت نمی کند، بهرحال منابعی در قالب ارزش افزوده و حق آلایندگی پرداخت می شود اما توقع  مجموعه شهرداری فراتر است.
به گفته رییس شورای شهر اهواز میزان حق آلایندگی شرکت نفت و گاز کارون در سال ۹۳ با احتساب جرایم، بیش از هفت هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال و میزان حق آلایندگی شرکت نفت و گاز مارون بیش از سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر