/
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
درد دل یکی از کارکنان ارکان ثالث شاغل در صنعت نفت با سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

دهه شصتی‌ها دهه سختی‌ها هستند آنها را دریابید

یکی از کارکنان شاغل در صنعت نفت کشور با ارسال متنی خطاب به سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ضمن گلایه از روند تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانکاری خواستار پیگیری موثرتر توسط خانم الماسی شده است.
کد خبر : ۲۲۹۵۸
دهه شصتی‌ها ده سختی‌ها هستند آنها را دریابید

صدای مخاطب

یکی از کارکنان صنعت نفت کشور نامه‌ای خطاب به سرکار خانم سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نوشته است. در این نامه ضمن اشاره به مشکلات نیروهای پیمانکاری در صنعت نفت کشور و برخی مشکلات متولدین دهه شصت خواستار پیگیری موثر مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری شده است.

متن پیام ارسال شده به پایگاه خبری نبض نفت به شرح زیر است:

وقت تنگ هست یک ساعت دیگر غزل خداحافظی را میخوانی و در این فرصت باقیمانده، کدام کار اورژانسی را انجام خواهیم داد؟ یا یک هفته به پایان حیات شما در این دنیا، حضرت عزرائیل فرجه داده، انجام کدام کار را در اولویت می‌گذارید؟

فرصت نمایندگی، چند ماه دیگر به اتمام می‌رسد و این فرصت طلایی شاید دیگر تکرار نشود.

نماینده زاده اواخر دهه پنجاه و نزدیک به دهه شصت است و دهه شصتی‌ها به شدت گلایه‌مند هستند و می‌گویند که خانم الماسی، اون الماسی نبود که دهه شصتی‌ها به دنبالش بودند و شاید چند ماه پیش رو جبران مافات کند!

گزاف و ادعا نیست که گفته شود دهه شصتی‌ها، دهه سختی‌هایی بودند که برای لقمه نانی، روزها پشت فنس شرکت‌ها به انتظار نشستند تا نیمچه کاری البته روی ویبرهخطر زلزله اخراج شدن به دست آورند. شرایطی که روح و روانشان را تهدید می‎کند و آنها را آزار می‌دهد.

ظاهراً کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی را آماده کرده که افراد دارای ده سال سابقه بیمه تامین اجتماعی، مستقیما دولت محترم با آنان قرار داد منعقد کند و گوش شیطان کر بساط شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی جمع شود اما با هفتخوان تبصره‌ها، مشمول از ما بهتران و عده محدود می‌شود!

اگر فرض بفرمایید یک جوان متولد سال ۶۵ بدون وقفه تحصیلات عالیه و خدمت سربازی را طی کرده باشد و مدرک کارشناسی به دست، چند سالی هم در به در به دنبال کار از این شرکت به آن شرکت بدود!!! این ده سال سابقه بیمه تامین اجتماعی را باید از کجا بیاورد؟

نیاز هست شرط ده ساله را اصلاح و مدت زمان سابقه تامین اجتماعی را معادل دوره کارشناسی دانشگاه، چهار سال مد نظر قرار دهند و تجمیع سوابق بیمه لحاظ بشود و نه پیوستگی سابقه بیمه!!! زیرا به علت نبود امنیت شغلی، افراد در پروژه‌ها به طور مستمر حضور نداشته و پس از اتمام پروژه چندین ماه بیکار و بیمه ندارند و مجددا در پروژه‌ای دیگر مشغول به کار می‌شوند و طبیعتا بیمه تامین اجتماعی آنها پیوستگی ندارد.

سرکار خانم الماسی حال که سخنگوی کمیسیون انرژی شده اید آیا این سخنگویی شما دردی از جوانان حوزه انتخابیه‌ات را دوا می‌کند؟

دولت برای فرار از بار مسئولیت عدم تبدیل وضعیت کارکنان، بهانه بودجه می‌آورد اما چندین برابر بودجه به حلقوم شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی می‌ریزد!!! با حذف این شر‌کت‌ها، به طور مستقیم آن بودجه را به کارکنان بدهند تا پیش زن و فرزندانشان شرمنده نشوند.

خانم نماینده

شما سخنگوی کمیسیونی هستید که صدای مظلومیت کارکنان نفت، گاز و پتروشیمی از آن کمیسیون(انرژی) به گوش نمی‌رسد. اگر گاهی اوقات نطقی هم می‌شود منجر به مصوبه نمی‌شود؛ چرا؟!!! آنچه زندگی کارکنان نفت، گاز و پتروشیمی را متحول میکند نطق‌های نمایشی و فرمایشی نیست بلکه مصوبات لازم الاجراست.

سرکار خانم الماسی شما سخنگوی کمیسیونی هستید که کارکنان مرتبط با این کمیسیون، دوست دارند خبرهای خوش از آن بشنوند و نه تکرار مکررات پوچ و وعده‌های توخالی!!!

آخرین تیرهایی که در چنته داری از کمان رها کن تا حقوق کارکنان مظلوم نفت، گاز و پتروشیمی را بستانی.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر