/
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

امضای ۲۶ قرارداد بزرگ نفتی با دانشگاه‌های کشور

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اشاره به اینکه ارتباط قوی و ارگانیکی بین صنعت نفت و دانشگاه پایه‌گذاری شده است،‌ گفت: ۲۶ قرارداد بزرگ در مجموعه صنعت نفت و دانشگاه‌ها بسته شده که پنج قرارداد بزرگ در حوزه اکتشاف است.
کد خبر : ۲۲۹۶۱
نبض نفت - سعید محمدزاده؛ امروز (سه شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن ایران در محل وزارت نفت با بیان اینکه ایران از جهت علمی و دانشگاهی در حوزه مهندسی ساختمان، پیشرو است، افزود: اما در به کار گرفتن مجموعه دانش در کشور حتی در ساختمان‌های جدید فاصله‌هایی داریم و عدم رعایت این موارد باعث آسیب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از جهت اندازه‌گیری کیفیت اثر بخشی علم در کشورها شاخص‌هایی وجود دارد، ‌ادامه داد: در تولید علم و اندازه بازار، رتبه خوبی در جهان داریم اما در کاربری علم وضعیت خوبی نداریم.
محمدزاده تاکید کرد: امیدواریم با اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌هایی از این دست از ظرفیت مهندسان در توسعه صنعت کشور استفاده کنیم.

وی گفت:  ذخایر نفت و گاز و معادن بی‌شماری داریم و اگر از این منابع به خوبی بهره ببریم، می‌توانیم راه توسعه را هموارتر کنیم.  

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم قدم‌های محکمی برداریم، باید به چهارچوب اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم، افزود: از جمله اینکه تولید در کشور درون‌زا باشد و به مجموعه داشته‌های خود تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه در صنعت نفت شاهد رویدادهای ارزشمندی هستیم، ادامه داد: امیدواریم این موارد که با توان مجموعه علم و فناوری در حال انجام است، در کشور نهادینه شود.


منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر