/
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

مشارکت استان فارس در تامین گاز روستاهای خاش و میرجاوه

استان فارس به عنوان استان معین مناطق محروم سیستان و بلوچستان طرح گاز رسانی به روستاهای شهرستان‌های خاش و میرجاوه را کلید زد ، تا خرداد ماه سال آینده قرار است ۱۵ هزار مشترک در مناطق یاد شده از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
کد خبر : ۲۲۹۹۲

 نبض نفتبر اساس آمارهای موجود بیش از ۱۰ هزار روستا در  استان  سیستان و بلوچستان وجود دارد که تنها ۳ هزار و ۳۹۵ روستا قابلیت گازرسانی دارند ، روستاهای فاقد گاز در شهرستان های خاش و میرجاوه در ردیف محروم ترین مناطق این استان است که اکنون با مشارکت و همراهی متخصصان صنعت گاز در استان فارس طرح گاز رسانی به آن کلید خورده است.

غلامعباس حسینی مدیر عامل شرکت گاز استان فارس روز چهارشنبه با بیان اینکه طرح ضربتی گازرسانی به شهرهای خاش و میرجاوه توسط این شرکت در حال اجراست گفت: در طرح ضربتی گازرسانی به سیستان و بلوچستان گازرسانی به شهرهای خاش و میرجاوه به فارس سپرده شده  و در گام  اول ۲۸۳ کیلومتر خط انتقال و ایستگاه  در این دو شهرستان  احداث می‌شود.

به گفته حسینی طرح گازرسانی به شهرهای خاش ، میرجاوه و روستاهای تابعه این دو شهرستان  در سه گام  اجرا می شود ، تاکنون بیش از ۹۵ درصد از کالای پروژه توسط شرکت گاز استان فارس تامین شده و درگام  نخست آن بیش از ۱۰۵ کیلومتر از شبکه گازرسانی اجرایی شده است

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس اضافه کرد: با تکمیل گام نخست این طرح تا خرداد ۱۳۹۹ بیش از ۱۵ هزار مشترک در شهرستان  خاش که از مناطق سردسیر استان سیستان و بلوچستان  است از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین با اجرای کامل گام  نخست و نصب ایستگاه و اتمام عملیات شبکه گذاری ، کارخانه سیمان خاش نیز به شبکه گاز شهری متصل می شود .

حسینی با اشاره به اینکه هزینه اجرای این پروژه بیش از ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود ادامه داد: در گام های  دوم و سوم نیز عملیات گازرسانی به شهرستان  میرجاوه در دستور کار است که محورهای روستایی را نیز پوشش می دهد.

این مقام مسوول هدف شرکت گاز فارس  را  تکمیل هر چه سریع‌تر طرح  گازرسانی به شهرستان های خاش ، میرجاوه و روستاهای تابعه سیستان و بلوچستان دانست تا شاهد زدودن  محرومیت از چهره این استان پهناور باشیم. شرکت گاز استان  فارس بنا به توانمندی و دارا بودن کارکنان متخصص، به عنوان استان معین گازرسانی به بخشی از سیستان و بلوچستان معرفی شده است.

 منبع: : ایرنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر