/
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اقدام جدید بانک ایران زمین تقدیر کرد؛

کارت هدیه سفید، اقدامی برای جلوگیری از هزینه‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بانکداری الکترونیک را یکی از مهمترین عملکردها در شرایط کنونی توصیف کرد و گفت: سالهاست که بحث انتقال پول به صورت دستی پایان یافته و استفاده از کارت بانکی در اولویت است که کارت هدیه نیز در شرایط کنونی یکی از اولویت‌هاست.
کد خبر : ۲۲۹۹۵
کارت هدیه سفید، اقدامی برای جلوگیری از هزینه‌ها

سیدناصر موسوی لارگانی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی چارهای به غیر از حرکت به سوی بانکداری الکترونیکی نداریم گفت: در شرایطی که قیمت کالاها گران شده و برای یک خرید معمولی باید مقدار زیادی اسکناس جابجا کنیم، استفاده از کارت عابر بانک به این معضل پایان داده است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر کارت بانک که امکان واریز و برداشت دایم پول از طریق آنها امکان دارد، کارت‌های هدیه نیز به منظور رونق فرهنگ هدیه دادن تعریف شده است گفت: کارت‌های هدیه بیشتر جنبه تبلیغی دارند و بانک بابت اختصاص آن پولی دریافت نمی‌کند این در حالی است که کارت هدیه هزینه‌های سنگینی برای بانک‌ها دارد.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امکان تولید کارت‌های بانکی در کشور وجود ندارد و بیشتر اینها وارداتی هستند گفت: وقتی امکان تولید کارت بانکی در کشور وجود ندارد برای تهیه آن ناچار هستیم ارز زیادی اختصاص بدهیم به همین دلیل در واگذاری آن باید دقت و مدیریت درستی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها هزینه‌های قابل توجهی برای تبلیغات انجام می‌دهند گفت: یکی از ابزارهای تبلیغاتی، کارت‌های هدیه هستند. این کارت‌ها به مناسبت‌های گوناگون به اشخاص واگذار می‌شود اما متاسفانه عمر آنها کوتاه است و امکان شارژ دوباره آن امکان پذیر نیست.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه امروزه استفاده از کارت هدیه به یک فرهنگ تبدیل شده و بسیاری از دستگاههای دولتی و خصوصی و اشخاص برای مناسبت‌های مختلف کارت هدیه می‌دهند گفت: این کارت هدیه اگر به صورت سفید در اختیار صاحب حساب یا متقاضی قرار بگیرد، می‌تواند به صورت چند ماه یک بار شارژ شود تا بتوان از آن استفاده بیشتری کرد.

وی در خصوص رویکرد جدید بانک ایران زمین مبنی بر اتخاذ سیاستی که متقاضی بتواند کارت هدیه را به صورت سفید دریافت کند و خودش بتواند میزان و زمان شارژ آن تعیین کند گفت: این اقدام یک سری هزینه‌های اضافی را از کشور می‌گیرد، زیرا اختیار تصمیم‌گیری در مورد میزان و زمان شارژ را به متقاضی می‌دهیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی تصمیمات به صورت هوشمندانه گرفته می‌شود گفت: شناور کردن مقدار و زمان شارژ کارت هدیه اقدام بسیار خوبی است که بانک ایران زمین انجام داده که جلوی یک سری هزینه‌های اضافی را می‌گیرد و به همین دلیل می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر بانک‌ها باشد.

تهیه و تولید: کوروش شرفشاهی


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر