/
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

ابراز نگرانی کارکنان پیمانکاری دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه مطالعات صنعت نفت از ادغام در وزارت علوم

تعدادی از نیروهای ارکان ثالث شاغل در دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه مطالعات صنعت نفت از ادغام این سه مجموعه با وزارت علوم ابراز نگرانی کرده و در صورت ادغام خواستار اشتغال در شرکت‌های تابعه وزارت نفت به صورت قراردادی شده‌اند.
کد خبر : ۲۳۰۰۰
ابراز نگرانی کارکنان پیمانکاری دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه مطالعات صنعت نفت از ادغام در وزارت علوم

صدای مخاطب

متن ارسال شده از سوی تعدادی از مخاطبان پایگاه خبری نبض نفت که به صورت پیمانکاری در سه مجموعه دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه مطالعات صنعت نفت مشغول به کار هستند به شرح زیر است:

در خصوص رای دیوان عدالت اداری سال 1396 که به وزارت نفت اعلام شده بود حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه مطالعات صنعت نفت باید بر اساس قوانین وزارت علوم باشد!!(که همین رای دیوان عدالت اداری محل سوال زیادی هست). بعد از گذشت دو سال وزارت نفت آن را به دانشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه و موسسه مطالعات صنعت نفت بر خلاف قوانین نفت ابلاغ کرده و پیرو همان موضوع، شایستگی‌های نیروهای رسمی این سه مجموعه را اعلام نکرده است. همچنین دستور پرداخت پاداش بهره‌وری نیمه اول سال 98 به نیروهای پیمانکار ارکان ثالث را که به همه شرکت‌های تابعه وزارت نفت ابلاغ شده بود در آبان ماه باید پرداخت شود. اما وزارت نفت هنوز بخشنامه مذکور را به این سه مجموعه ابلاغ نکرده است!!! مضافا نگرانی‌هایی را هم در خصوص پرداخت نشدن کمک معیشت 500 هزار تومانی تعیین شده از طرف وزارت نفت که در برنامه ترمیم حقوق پرسنل پیمانکاری در سال جاری نیروهای ارکان ثالث از سوی معاونت توسعه منابع انسانی اعلام شده بود به وجود آمده است.

افزایش حقوق و مزایا وعده داده شده وزارت نفت به نیروهای پیمانکار که در آذر ماه سال جاری بابت طبقه‌بندی مشاغل وعده داده شده نهایی و اجرا می‌شود و این موضوع هم نگرانی‌های زیادی در بین نیروهای پیمانکار این سه موسسه ایجاد کرده که از این ترمیم حقوق و مزایا و پاداش بهره‌وری محروم شوند. در ضمن نیروهای پیمانکاری این سه موسسه اعلام می‌دارند که مخالف الحاق این سه موسسه به وزارت علوم می‌باشند و در صورت اصرار وزارت نفت به این انتقال، باید مجوز جابه‌جایی نیروهای پیمانکاری به سایر شرکت‌های تابعه نفت را به صورت قراردادی و نه حجمی بدهند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر