/
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

روحانی: توفیق‌های خوبی در بخش نفت، گاز و اکتشاف کسب کرده‌ایم

رئیس‌جمهوری گفت: در زمینه گاز و نفت توانستیم این همه اکتشاف داشته باشیم و آن جاهایی که میدان مشترک داشتیم توفیق‌های خوبی کسب کردیم که این جزو افتخارهای ماست.
کد خبر : ۲۳۰۲۱

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۲ آبان‌ماه) در نشست هیئت دولت با بیان اینکه باید وحدت داشته باشیم، گفت: رئیس جمهور نمی‌تواند بگذرد و بحث این ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را بار دهم است که تکرار می‌کنم و طی چند سال گذشته مداوم گفته‌ام. مردم حق دارند بدانند این ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، سودش چه شد و پشت پرده چه کسانی بودند.

رئیس‌جمهوری افزود: این را ۳ سال پیش در سخنرانی‌ام گفتم که اگر شما یکی را بگیرید و اعدام کنید کار درست نمی‌شود و ما دنبال اعدام نیستیم، بلکه دنبال پول هستیم. این پول کجاست؟ اینکه بد نیست و همه باید خوشحال شویم و فکر کردم این را بگویم همه خوشحال می‌شوند و می‌گویند این عیبی ندارد که رئیس‌جمهور که طبق قانون اساسی مسئول اجرای این قانون و احقاق حقوق مردم است، می‌گوید حساب و کتاب این پول‌ها روشن شود.

وی تصریح کرد: می‌گویند چرا رئیس جمهور تازه گفته است! ما تازه گفتیم؟ این ۲ میلیارد دلار را چند سال پیش در شورای امنیت ملی تصویب کردیم و چند سال پیش وزیر اقتصاد زمان ما به قوه قضائیه نامه رسمی نوشته است. این تازه نیست، بلکه همه تکرار مکررات است منتها گرفتاری‌های ما زیاد است و حافظه ما یک کم مشکل پیدا کرده، یادمان می‌رود.

روحانی ادامه داد: یکی ۲۶۰ میلیون دلار و دیگری ۴۲۰ تا ۴۳۰ میلیون دلار از ما نفت برده پولش را نداده است. بیایید حساب پس بدهید این حدود ۷۰۰ میلیون دلاری که نفت ما را بردید چه کار کردید؟ اینکه عیبی ندارد. ممکن است بیایید حساب پس بدهید ما شما را تشویق کنیم و بگوییم شما کارهای خوبی کردید.

رئیس‌جمهوری با اشاره به نامه‌نگاری‌هایی که از سال نخست ریاست جمهوری دوره یازدهم برای مشخص شدن سرنوشت پول این نفت و سود آن نوشته است، گفت: مقام معظم رهبری به من فرمود اینهایی که شما می‌گویید حق شماست و اینها باید به شما جواب بدهند و بگویند چه کردند، این دستور آقا، اسلام و قانون است.

وی عنوان کرد: ممکن است طرف‌ها بیایند و بگویند این پول را در کجا و طبق قانون صرف کردیم. ما که نمی‌گوییم به‌طور حتم محکوم شوند، ما می‌گوییم روشن شود.

روحانی گفت: همدیگر را تحمل کنیم. دوران، دوران وحدت و یگانگی و ایستادگی در برابر آمریکاست و همان‌طور که در یزد گفتم به مسئولان و به وزیران نفت و اقتصاد، بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید می‌کنم موارد را به مردم دقیق اعلام کنند.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ما قضاوت نمی‌کنیم، اعلام می‌کنیم و می‌گوییم این‌قدر پول طلبکاریم، افزود: ۲ میلیارد دلار پول ما چه شده است؟ بیایند رسیدگی کنند. امیدواریم هیچ‌کس محکوم نشود، اما برای ما بسیار مهم است که پول مردم به خزانه برگردد.

وی به اقدام‌های انجام‌شده در کشور در زمینه آبرسانی و برق‌رسانی، ارتباطات، مخابرات و گازرسانی اشاره کرد و گفت: اینجا ادعا می‌کنم و به مباحثه می‌طلبم. کسی بگوید آیا در دولت دیگر در این ۶ سال بازه زمانی این همه خدمت به روستاها شده است.

روحانی تصریح کرد: برجام افتخار ماست، اما آبادانی روستاها، مقدم بر آن افتخار است و سامان دادن سلامت مردم بیش از برجام موجب افتخار ماست. اینکه در زمینه گاز و نفت توانستیم این همه اکتشاف داشته باشیم و آن جاهایی که میدان مشترک داشتیم و توفیق گرفتیم، افتخار ماست. به این دولت افتخار می‌کنیم. به اینکه عضو این دولت هستم افتخار می‌کنم.

 


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر