/
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

ونزوئلای تحریم شده عرضه یورو به بانک ها را ۲ برابر می‌کند

در اواسط اکتبر، مقامات مالی ونزوئلا شروع کردند به توزیع هفتگی حدود یک میلیون یورو (۱.۱۰ میلیون دلار) به بانک‌های خصوصی اصلی این کشور و ۵۰۰ هزار یورو هم در اختیار بانک های کوچکتر قرار دادند.
کد خبر : ۲۳۰۹۴

 به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، بانک مرکزی ونزوئلا مقدار یوروی نقدی را که در اختیار بانک ها قرار می‌دهد دو برابر کرده است. تورم بالا و تحریم‌های آمریکا باعث افزایش استفاده از ارز اروپا شده است.

 پرداخت با یورو در ونزوئلا بسیار فراوان شده است چون بانک مرکزی این کشور از فوریه، بلافاصله پس از تشدید تحریم های آمریکا با هدف برکناری نیکلاس مادورو، این ارز را در اختیار موسسات مالی قرار می‌دهد.

 بانک مرکزی ونزوئلا این پول نقد را بین شرکت هایش توزیع می کند تا بتوانند هزینه واردات یا پاداش کارمندان را فراهم کنند و به این ترتیب فشار را از روی ارز داخلی ضعیف شده بولیوار بر می دارد.

 در اواسط اکتبر، مقامات مالی ونزوئلا شروع کردند به توزیع هفتگی حدود یک میلیون یورو (1.10 میلیون دلار) به بانک‌های خصوصی اصلی این کشور و 500 هزار یورو هم در اختیار بانک های کوچکتر قرار دادند.

 به این ترتیب یورو می تواند طی چند ماه از ارزش بولیوار در چرخه مالی ونزوئلا پیشی بگیرد.

 از آنجاییکه تا اواسط 2018 استفاده از ارز خارجی در ونزوئلا غیرقانونی بود، آنهایی که می توانند اغلب یورو یا دلار را برای حفاظت در مقابل قیمت رو به افزایش بولیوار نگه می دارند و از آن برای معاملات روزمره استفاده می کنند.

 افزایش توزیع یورو از آنجا ناشی می‌شود که این کشور عضو اوپک در ازای صادرات نفت و طلای خود پس از تحریم ها، به جای دلار بیشتر یورو دریافت می کند.

 استفاده از یورو در ونزوئلا در سال جاری به این دلیل افزایش یافت که شرکت نفت دولتی این کشور برای دوری از سیستم مالی آمریکا در بحبوحه تحریم ها، صورتحساب صادرات نفت خود را نقدی دریافت می کند.

 علاوه بر توزیع توسط بانک مرکزی، این ارز اروپایی به این دلیل وارد چرخه مالی ونزوئلا شد که شرکت نفت دولتی این کشور و آژانس های دولتی از یورو برای پرداخت به پیمانکاران و عرضه کنندگان استفاده می کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر