/
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

اثربخشی ۴۰۰ میلیون دلاری پژوهشگاه نفت

رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهش‌های انجام شده توسط این پژوهشگاه، اثربخشی۴۰۰ میلیون دلاری در اقتصاد نفت را در پی داشته‌است.
کد خبر : ۲۳۳۳۵
نبض نفت- جعفر توفیقی امروز یکشنبه در نشست بررسی گزارش عملکرد یک ساله پروژه ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت در زنجیره تجاری سازی علم در حلقه‌های آخر سطوح آمادگی فناوری قرار دارد که منجر به تولید تکنولوژی می شود.

وی خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه در واقع یک مرکز تحقیق و توسعه محسوب می شود و از نظر زنجیره ارزشی، ویترینی از تمام فعالیت های صنعت نفت و گاز  است.

توفیقی درباره طرح اکتشافی در تمام پهنه خلیج فارس گفت: این طرح در دوره ای، بزرگترین طرح پژوهشی کشور بود که به شناخت هیدروکربنی منجر شده است.

به گفته رییس پژوهشگاه صنعت نفت، همه طرح های پژوهشگاه صنعت نفت باید متقاضی صنعتی داشته باشد، گرچه این پژوهشگاه در فناوری های آینده هم با هزینه های خود فعالیت می کند.

وی از طرح ملی میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های برتر خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، پژوهشگاه صنعت نفت در بازه زمانی پنج ساله، ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های برتر را میزبانی می‌کند.

توفیقی ادامه داد: پروژه هایی که توسط این دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پژوهشگاه ارائه می شود به منظور توسعه زیرساخت های علمی کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر