/
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

نباید از سیاست صادرات نفت عدول کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که دربودجه سال آینده باید فروش یک میلیون و نیم بشکه نفت در روز را در نظر گرفت، گفت: نباید از سیاست صادرات نفت عدول کرد اما در عین حال گسترش صنایع پایین دستی را باید جدی گرفت.
کد خبر : ۲۳۳۶۶

نبض نفت - بهروز نعمتی روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره مناسب‌ترین قیمت برای نفت در بودجه سال آینده، اظهار داشت: به نظرم باید برای سال آینده فروش یک میلیون و نیم بشکه نفت در روز را در نظر گرفت چرا که کشور هم هزینه اجرایی دارد و هم پروژه‌های عمرانی بسیاری که باید برای رفع و رجوع آنها درآمد کسب کرد.

وی ادامه داد: تولید بیشتر نفت منافاتی با فروش کمتر ندارد چرا که با تولید بیشتر می‌توان به اهداف بلند نظام جمهوری دست پیدا کرد در واقع از این طریق می‌توان صنعت و اشتغال را رونق قابل توجهی بخشید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به تولید ۵ میلیون بشکه‌ای نفت در روز، افزود: ما می‌توانیم در صادرات و تولید محصولات نفتی توامان اثرگذار باشیم در واقع نباید از سیاست صادرات نفت عدول کرد اما در عین حال گسترش صنایع پایین دستی را نیز جدی گرفت.

نعمتی معتقد است مسئولان باید جریانات اقتصادی سال جاری را در هنگام بودجه‌نویسی مدنظر قرار داده و براین اساس بودجه‌ای عاقلانه و واقعی را برای سال ۹۹ تدوین کنند.

وی اضافه کرد: عدم نگاه واقع بینانه به موضوعات در جریان تدوین بودجه‌ سالانه و برنامه پنج ساله توسعه کشور یکی از بزرگترین معضلات کشور است، به‌عنوان مثال اگر میزان فروش نفت در ماه یک هزار بشکه است اما سقف فروش در برنامه بودجه ۳ هزار بشکه و با قیمتی غیرواقعی در نظر گرفته می‌شود در حالی که محقق نشدن چنین برنامه‌ای برای همگان عیان است به همین دلیل مطالبات و ردیف‌های عظیمی در پی این نوع بودجه‌بندی به وجود می‌آید اما هیچ کدام از این مطالبات عملیاتی نمی‌شود.

منبع: ایرنا

 


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر