/
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

تولید گاز در تنگه‎بیجار از سرگرفته می‎شود

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از مصونیت تاسیسات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب از تبعات زلزله خبر داد و گفت: تولید گاز در تنگ‎بیجار بلافاصله پس از آغاز فعالیت پالایشگاه ایلام از سرگرفته می‎شود.
کد خبر : ۲۳۳۷

نبض نفت- رامین حاتمی امروز پس از برگزاری جلسه کمیته بحران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که با هدف مدنظر قرار دادن تمهیدات لازم به منظور حصول اطمینان از سلامت تاسیسات نفت و گاز در غرب کشور برگزار شد، به شانا گفت: با اینکه تاسیسات نفتشهر و تنگبیجار در نزدیکی کانون زلزله قرار داشتهاند، اما خوشبختانه هیچ آسیبی ندیدهاند و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کمیته بحران در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب، شب گذشته و پس از وقوع زلزله تشکیل شد، ادامه داد: بررسیتاسیسات برای اطمینان از سلامت آن در دستور کار شرکت نفت و گاز غرب قرار گرفت و خوشبختانه فرایندهای عملیاتی در تمام مناطق تحت مدیریت این شرکت بدون هیچ مشکلی در جریان است.

حاتمی به توقف فعالیت پالایشگاه ایلام اشاره کرد و افزود: تولید میدان گازی تنگبیجار به عنوان تامین کننده خوراک پالایشگاه ایلام تا آغاز دوباره فعالیت این پالایشگاه متوقف است و این آمادگی وجود دارد که بلافاصله پس از در مدار قرار گرفتن پالایشگاه ایلام، تولید گاز در این میدان هم از سرگرفته شود.

وی در عین حال به آسیبدیدگی جزئی ساختمان ستاد شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این آسیب جزئی در حال رفع است.

حاتمی این ضایعه را تسلیت گفت و بر آمادگی کامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب برای همکاری در فرایند کمکرسانی به زلزلهزدگان تاکید کرد.

آمادگی نفت و گاز غرب برای همکاری در امدادرسانی

سعید ناصریپور، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب هم ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله در استان کرمانشاه، اعلام کرد: امکانات این شرکت برای کمک به زلزلهزدگان مهیاست و این شرکت در ارتباط با فرمانداری سرپل ذهاب اعلام کرده است که آمادگی دارد در صورت نیاز، ماشینآلات سنگین را به منطقه اعزام کند.

وی گفت: بررسیهای لازم بر روی تاسیسات و خطوط لوله صورت گرفته است و جای نگرانی وجود ندارد.

میدان گازی تنگبیجار یکی از میدانهای حوزه فعالیت شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب از شرکتهای تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که در فاصله‏ 10 کیلومتری نوار مرزی ایران و عراق و حدوداً در 50 کیلومتری غرب شهرستان ایلام قرار گرفته است. میدان نفت‌شهر هم در فاصله 100 کیلومتری شمال غربی ایلام و 225 کیلومتری جنوب غربی کرمانشاه و 60 کیلومتری قصر شیرین قرار گرفته است.

  ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید 

منبع:صداوسیما

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر