/
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

وزیر نفت عراق: اوپک پلاس توافق کاهش تولید نفت را بررسی می‌کند

«ثامر الغضبان» وزیر نفت عراق در حاشیه نشست وزرای اوپک در وین در گفت و گو با خبرنگاران گفت: "اوپک پلاس" (کشورهای عضو اوپک به‌اضافه کشورهای صادرکننده نفت غیراوپک) تمدید توافق کاهش تولید نفت را تا ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد- تیر ۹۹) و حتی برای کل سال ۲۰۲۰ بررسی می‌کند.
کد خبر : ۲۳۴۵۹

نبض نفت- وزیر نفت عراق در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های بین المللی افزود: اعضای عضو و غیرعضو اوپک در نشست پیش رو سناریوهای مختلف برای میزان و زمان کاهش تولید نفت را بررسی خواهند کرد.

الغضبان با بیان اینکه کاهش تولید نفت به میزان ۱.۶ میلیون بشکه در روز می‌تواند موثرتر باشد و عرضه و تقاضا را دربازار به توازن برساند، گفت: تلاش ها بر سر کاهش بیشتر میزان تولید نفت ادامه دارد.اعضای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر بر سر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه در روز به توافق رسیده بودند.

وزیر نفت عراق به این نکته هم اشاره کرد که برخی اعضا احتمالا با این تصمیم موافق نباشند ولی شرایط به گونه ای است که حداقل باید تا پایان سال ۲۰۲۰ توافق کاهش تولید نفت را تمدید کرد.

وزرای کشورهای صادرکننده نفت روز چهارشنبه برای توافق درخصوص مدیریت تولید نفت در سال آینده میلادی در چارچوب یک‌صد وهفتاد وهفتمین نشست اوپک وارد وین شدند.کشورهای عضو و غیر عضو اوپک که قبلا درباره کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای معادل ۱.۲ درصد تقاضای جهانی نفت خام تا ماه مارس ۲۰۲۰ توافق کرده‌اند امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ آذر ماه) در وین ملاقات خواهند کرد تا درباره توقف، ادامه و یا کاهش بیشتر تولید نفت تصمیم‌گیری کنند.

شرکت تحقیقاتی «ریستاد انرژی» پیش‌بینی کرده است که در صورت شکست نشست اوپک‌پلاس در زمینه کاهش میزان تولید در سال۲۰۲۰، ‌بهای نفت به ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط می‌کند.

منبع: خبرآنلاین
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر