/
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

کردستان عراق روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت تحویل بغداد می‌دهد

اقلیم کردستان عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که پس از مذاکرات با بغداد این اقلیم روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت،تحویل شرکت ملی نفت عراق (سومو) می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۴۶۰

به گزارش نبض نفت به نقل از "کرد پرس"، «آوات شیخ جناب» وزیر اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این اقلیم برای بازپرداخت  بدهی های خود به بغداد این تصمیم را گرفته است.

شیخ جناب همچنین خاطرنشان کرد که در گفت و گو با دولت در بغداد مطالبات اقلیم کردستان در لایحه بودجه ۲۰۲۰ عراق گنجانده شده است و در صورتی که بغداد به توافق و بندهای بودجه پایبند باشد، مشکل پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان نیز حل و فصل خواهد شد.

وزیر دارایی اقلیم کردستان در پایان تصریح کرد که متاسفانه طی سال های گذشته کاهش سهم بودجه ای اقلیم کردستان در عراق بر اساس تصمیمات سیاسی بوده است و هم اکنون و برای تصویب بودجه ۲۰۲۰ و توافق حاصله، توپ در میدان مجلس نمایندگان عراق است.

سال گذشته و در پی توافقات صورت گرفته بین اربیل و بغداد، اقلیم کردستان عراق با افزایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت سطح تولید خود را به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رساند.

تولید نفت اقلیم کردستان عراق تا قبل از برگزاری همه پرسی شکست خورده و تسلط بر چاههای کرکوک، روزانه بالغ بر ۶۰۰ هزار بشکه نفت بود اما پس از بازپس گیری این میادین از سوی دولت مرکزی، این رقم به ۲۳۰ هزار بشکه نفت در روز کاهش یافت.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق سال گذشته اعلام کرده بود که اقلیم کردستان عراق باید روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت تولیدی خود را تحویل شرکت ملی نفت عراق (سومو) دهد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر