/
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

دلارهای نفتی به کمک ایمنی مدارس می‌رود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از استانداردسازی و تجهیز صد هزار کلاس درس از منابع وارت نفت خبر داد.
کد خبر : ۲۳۴۷۷
نبض نفت- مهرالله رخشانی مهر امروز در دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: باتوجه به سرانه آموزشی، ۱۰ استان زیر خطر میانگین هستند که استان گیلان نزدیک به این میانگین است.
وی با بیان اینکه در هیأت دولت مصوب شده تا ۱۰۰ هزار کلاس درس از منابع وزارت نفت به طور کامل استانداردسازی شوند، گفت: با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و با این کمک دولت، می‌توان بخشی از این اعتبارات را صرف تجهیز هنرستان‌ها کرد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: براساس سند بنیادین آموزش و پرورش، دیگر مدارس کوچک ساخته نمی‌شود بلکه مجتمع برای دانش‌آموزان با تمامی امکانات از قبیل کلاس‌های درس، آزمایشگاه، سالن‌های ورزشی و استخر ساخته خواهد شد.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با اشاره به تحصیل حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در گیلان اظهار کرد: مردم این استان به سبب آگاهی و فرهنگ بالا، از زمان‌های گذشته همواره توجه ویژه‌ای به تحصیل علم و ارتقای سطح سواد دانش آموزان داشتند.
ارسلان زارع با بیان اینکه در کنکور امسال از بین ۳۱ استان کشور، گیلان به مقام ششم دست یافت، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که با اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، این استان در کنکور سال آینده به مقام پنجم کشوری برسد.
وی با بیان اینکه در برخی از نواحی استان نقاط پرتراکم جمعیتی داریم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه از لحاظ مساحت سرانه آموزشی در حد میانگین ملی هستیم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی باید شتاب گیرد.
استاندار گیلان با اشاره به بارش باران در بیشتر ایام سال تحصیلی در گیلان، افزود: نیاز است مدارس مجهز به سالن‌های ورزشی سرپوشیده باشند.
زارع با اشاره به اینکه با حمایت دولت تدبیر و امید تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: دانش‌آموزان، آینده سازان کشور هستند و با کمک خیرین مدرسه‌ساز می‌توانیم تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم.

وی از تعامل و همکاری خوب سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز برای بهره‌برداری از چندین پروژه در سال جاری خبر داد و گفت: در سال آینده دو استخر دانش‌آموزی، سه سالن ورزشی و چندین مدرسه نیمه تمام به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

استاندار گیلان یکی از اقدامات خوب دولت را هوشمندسازی و استاندارد سازی مدارس عنوان کرد و افزود: در تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی، اقدامات مناسبی صورت گرفته و استان از این منظر کامل شده اما باتوجه به تراکم جمعیت دانش‌آموزی در گیلان، نیاز به تجهیزات آموزشی وجود دارد.

منبع: فارس
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر